Gå til innhold

I dag fikk jeg nok av maset!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag rant det rett og slett over for meg. Jeg hadde termin på lørdag, og etter å ha besvart omtrent 30 daglige henvendelser fra velmenende kolleger, venner og familiemedlemmer i 14 dager var det en mld i dag som fikk meg til å se rødt! Jeg har ikke vært verken sint, utålmodig eller spesielt hormonell i dette svangerskapet, men når man våkner til følgende melding: "Har ikke den ungen kommet seg ut enda?" to dager etter termin, DA blir jeg irritert! Det etter å ha svart samme personen hver dag i 14dg. Dette er t o m en kollega, og ikke akkurat den første som kommer til å få fødselsrapport. Hvorfor er folk så utrolig lite hensynsfulle når man er "over tia"? De må jo fatte og forstå at det kan være kjedelig og tungt å gå og vente, og når andre skaper press i tillegg, da føler man jo rett og slett at det er noe galt med seg!

På toppen av det hele ringte mora mi og sa at jeg måtte ringe legen min øyeblikkelig og be om snarlig igangsetting siden det er jo så farlig å gå over tia. Særlig siden jeg har så stort barn. Mødre er jo toppen... Hun er estimert til ca 3900g, babyen altså. Snakker om å skremme dattera! Her står det over alt at overtid er først 14 dager etter satt termin, dvs jeg er ikke på overtid før om 12 dg.

Jeg synes egentlig ikke dette er så fælt å gå hjemme, jeg får gått lange turer, jeg er på cafe og shopping med veninner og jeg koser meg i huset, men mange velmenende rundt meg får dette til å høres unormalt ut og du kan praktisk talt se dem for seg legge hodet på skakke og si "staaaakar deg, det er helt FORFERDELIG å gå over, men du må være tålmodig, hun kommer når hun kommer.." Snakker om paradoks, jeg er jo den rolige, det er jo de rundt meg som stresser!

Sorry utageringen, måtte bare lette på trykket;-) Regner med det er flere som har det som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig igjen i d du skriver......

Hadde også termin på lørdag 10.januar.

Er så lei av mas . Hun kommer,når hun kommer......sukk......

Lykke til =) Håper vi slipper å gå så mye lenger nå.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er har det også sånn som deg og jeg skjønner deg veldig godt. Hadde også termin på lørdag.

 

Vi må bare smøre oss med tålmodighet og babyen kommer jo når den er helt klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt! Hadde også termin på lørdag. Har to fra før som jeg gikk hhv 18 og 14 dager over med... Så jeg har vært forberedt siden dag en på at jeg kommer til å gå over tiden også denne gangen. Men det har tydeligvis ikke alle de andre rundt meg:-)

 

Lykke til i "overtida" alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, HI skjønner deg godt! Nå er ikke jeg på overtid, har termin om 5 dager, men merker at alle er veldig nysgjerrige. Synes det er veldig koselig og tar det i beste mening, men gir klar beskjed om at jeg ikke er lei, og det godt kan gå noen uker til. Koser meg og nyter tiden som gravid! Så da regner jeg med at de ikke kommer til å mase så veldig hvis det blir overtid.

 

Det med overtid er det sååå mange som ikke skjønner, til og med her inne, hvor det meste står i klartekst!!! Det er som du sier, 14 dager ETTER termin det er overtid, mens alle snakker om at de er på overtid så fort de passerer terminen. Mye syting og klaging er det også..nei, jeg synes det er utroolig koselig å gå gravid jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det! og jeg er ikke over tida engang. Det verste jeg hører er "har han ikke kommet enda??? ja han kommer når han kommer". vet ikke hvorfor, men blir så irritert. Først er det liksom utrolig at jeg ikke har født enda, så må jeg pluttselig bare være tålmodig, uten å ha gitt noe inntrykk av utålmodighet fra min side i utgangspunktet. Som om man trenger mas og påminnelser når man selv er den som venter mest. Jeg er veldig takknemlig for de timene hver dag hvor jeg glemmer alt om fødsel og tenker på noe annet, men det blir jo ikke så mye av det når alle maser hele tida. De mener det jo bare godt, men, herregud, ja som sagt vet hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej!

 

Først hadde jeg termin den 20januar - ble flyttet til 20 februar.

Jeg har fått så mange sms, melding msn osv Spørsmål når ungen kommer. Om det blir gutt eller jente osv..

 

Fikk tilå med spørsmål en gang jeg ikke var ved pc om jeg hadde mistra fostre av en sånn passe ukjent.

 

Jeg forstår deg veldig veldig godt, Jeg også orker å vente så lenge jeg må. Men blir så jævleig stresset at folk spør.

Har også opplev at av bekante jeg nesten ikke kjenner spør når hun kommer, om ikke termin osv... Dem sier ikke en gang Hej på msn,sms eller facebook. Når har du termin- hvordan har Jenta det osv...

 

Men snart kommer den lille til verden, da kan vi skryte vettu =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...