Gå til innhold

Barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte nå i dag om barnehage plass til gutten vår. Ønsker plass i starten av august. Men veit egentlig lite hvordan det fungerer. Noen her som har erfaring med barnehage og når jeg f.eks kan regne med svar på om jeg får plass eller om jeg på venteliste osv..... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja, jeg må vel søke snart jeg også, men fristen er vel ikke før i april..? Mener å huske vi fikk svar i mai/juni da vi søkte til førstemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fristen var visst 1.mars den ja... Da må vi hive oss rundt snart! Problemet er bare at vi ikke aner hvor vi bor til høsten, for vi MÅ ha ny leilighet nå ganske kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også søkt for minstemann. Mener vi fikk svar i april med storebror om vi fikk plass. I år skal jo alle få plass. Så det er jo lov å håpe i år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

før oppstart får du et velkomst brev , som regel kan man komme å besøke barnehagen en stund før start bare for å se litt. normalt får du en kontaktperson å forholde deg til. innkjøring tar som regel 3 dager men dette er info du vil få av barnehagen når du er tildelt plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte i forige uke opg fikk brev hjem fra kommunen om at når fristen har gått ut den 1 mars skal alle søknader behandles og svar venntes å få i mai 2009.

 

Men jeg har plass til storesøsster i samme barnahage i 100%, så jeg har garantert plass i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har søkt, og her kan man logge seg inn på noe "kommune-sider", og sjekke staturs venteplass, gjøre forandringer i søknaden underveis mens man står på liste etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må søke før hovedopptaket som er 1 mars. så får du vite det i løpet av april tror jeg det er

 

her i bergen er det om å gjøre å søke fortest mulig. for den som søker først får først plass.... så jeg ville søkt med engang...jeg søkte da mini var 2 uker. og vet at vi får plass..;) søskenprioriteringer er genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...