Gå til innhold

Sykemeldt ved svimmehet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli sykemeldt om man sliter med svimmelhet, eller få rehabliteringspenger?

Jeg har vært svimmel i et år nå, og blir det med engang jeg stresser.. Er grusomt, legen sie det tar nok tid før det går bort..

det er såå vanskelig å gå og være svimmel hver eneste dag! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det !?

Snakk med legen din.

Jeg har det som deg, og når jeg var gravid var det helt grusomt. Turte nesten ikke kjøre bil, for jeg fikk ganske kraftige "anfall" .

Jobbet 50% i siste del av svangerskapet pga. dette.

Nå er jeg i permisjon og kan jo ta det med ro, men det har ikke forsvunnet. Ofte blir jeg kvalm som følge av svimmelheten, så mister jeg matlysten som følge av det igjen. Og det blir en litt ond sirkel ut av det.

Vet ikke helt hva det kommer av !?

Skrevet

Det kommer av stress, for meg ihvertfall, jeg fikk det etter jeg fikk angst og var kraftig svimmel i først noen måneder, var som å gå på en gyngende båt 24 timer døgnet, men det har blitt mye bedre, men det kommer og går nå. Hvis jeg er trøtt, eller nervøs, eller stresset, så blir jeg svimmel med engang.. da må jeg bare legge meg ned for å hvile.. blir veldig lett "utmattet" .. Har en venninne som har ME, hun sliter med svimmelhet og ble sykemeldt, men jeg vet ikke om det kan være ME, veldig vanskelig å finne ut av ihvertfall..

Men jeg blir værre hvis jeg er syk, eller når jeg får mensen feks.. Det er litt rart synes jeg...

Skrevet

Hei!

Jeg har det akkuratt som deg, og det kommer av stress...

Jeg er ikke sykmeldt pga dette men jeg går til behandling hos en manuell terapeut 1-2 ganger i uka for massasje, akupunktur og for å bli knekt opp.

Grunnen til at jeg blir svimmel etc er fordi når jeg blir stresset får jeg muskel spenninger og man får igjen muskelknuter bak i nakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...