Bubba75 Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Dattera vår begynte i ny barnehage på senhøsten, og nå vurderer vi å skifte bhg. Hun trives ikke, men hun bruker lang tid på å bli trygg på nye steder. Problemet er at jeg ikke klarer å være postiviv til barnehagen hun går i jeg heller. Har sett noen episoder som jeg syns er hårreisende, og som gjør at jeg ikke stoler på noen av de ansatte i bgh. Sett ei jente skli baklengs i sklia (og det er en stoor sklie), og hun datt bakover og smalt bakhodet i sklia. Grein selvfølgelig masse, men fikk beskjed av en ped.leder om at "jeg sa du ikke fikk lov å skli sånn". Jenta fortsatte å gråte masse, og til slutt var det sånn at var på vei for å trøste henne selv, da sa ped.lederen at hun fikk komme så hun fikk se på hodet hennes. Sett en vikar (mens en assistent sto ved siden av og måtte se det) fysisk holde igjen dodøra til ei jente, fordi hun tulla sånn når hun skulle på do. Jenta som var på do prøvde ikke å komme ut, så hun oppdaga det jo ikke, men vet ikke ikke om hun hadde flytta seg om hun hadde prøvd. Har i ettertid fått vite at dette er ei jenta som har problemer med dogåing, og sånn hjelper kanskje ikke på. Også sett en assistent bære ei jente fra garderoben og inn på avdelinga i underarmen, mens jenta hylte. I tillegg sier mora mi de gangene hun har levert eller henta vesla, at de er jo ikke hyggelige der. Ikke tar de noe tak i at hun sliter med å komme inn i barnegruppa heller, men avfeier det med at hun jo er ny. Får ikke noe særlig respons når jeg kommer med konstruktive forslag eller. Ser ikke på meg selv som en vanskelig eller kravstor mor, men begynner jo å lure når jeg hører at alle andre foreldre er superfornøyde med barnehagen
Miss Foster Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Til syvende og sist skal du stole på din egen magefølelse og det du har observert. Hverken du eller jenta di har det bra så lenge dere har det sånn. Bytt barnehage - det hadde jeg gjort.
Miss Foster Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Til syvende og sist skal du stole på din egen magefølelse og det du har observert. Hverken du eller jenta di har det bra så lenge dere har det sånn. Bytt barnehage - det hadde jeg gjort.
Anne-B. Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Om du reagerer på forholdene, så prøv å få til å skifte barnehage. Og så klager du. Det går jo andre unger der, så når du har observert dette, så syns jeg du har en plikt til å si fra.
Dronningen! Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Mitt tips er å klage før du bytter barnehage, da har bh muligheten til å enten forsvare sine handlinger eller gjøre noe med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå