Gå til innhold

Noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en liten ting. Har arvet og kjøpt masse babyklær i str 56. Men er litt redd for at babyen skal bli for stor for klærne. Er det noen her som har fått så store barn at de ikke har passet str. 56? Og ca. hvor stor var babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strl. går på lengden. Sjelden at baby er over 56 cm lang. Mine 2 har vært 50 og 51 lang og veid 3450 og 3740 . Da svømte de i 56... og kunne fint bruke 50 strl. Men det varer jo ikke lenge . Mine brukte 56 ca 2 mnd til de gikk over til 62. Selvfølgelig kan sparkebukser med føtter fort bli små, de uten føtter varer lengre. Og baby kan jo svømme litt i 62 fra fødselen av, men det er jo veldig søtt når klærne faktisk passer også. Tror de fleste kan bruke 56 altså, hvis de ikke er skikkelig lune, men da snakker vi vel nærmere 5 kg.

Skrevet

Jeg fødte en stor baby (nesten 4 kg) på 53 cm. Han passet fint inn i str 50 den første halvannen uken og deretter 56 et par uker. Kjekt at du har kjøpt mye. Blir mye skift og vask de første ukene - og ikke alle er like klare for å fly på shopping etter mer da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...