Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Ja jeg har litt opp og ned vært nervøs for fødselen, men det er jo normalt. Men jeg har virkelig fått hetta nå altså... Eller i går kveld da... Har nesten ikke sovet i natt. Tenker tanker som: greier jeg det? Greier jeg den smerten? Overlever ungene? Tenk om jeg vil gi opp midt i fødselen, og de setter i gang keisersnitt - noe jeg ikke vil! Hva gjør man med disse tankene da? Hvordan snur man på dette??
elikatt -mamma til 4- Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg fikk panikk tidlig i svangerskapet på grunn av tidligere harde fødsler, jeg ville rett og slett ikke føde!!! Men gravid er jeg jo, så fødsel blir det jo uansett! :-) Det som hjalp mye var samtaler med jordmor, hun tok seg veldig god tid, forklarte med slike modeller o.l. Etter samtalene føler jeg at jeg skal klare det, og nå vil jeg bare få det overstått. Jeg kjenner nå at de "riktige" tankene er de mest framtredende, og panikk-tankene er litt lengere unna. Så mitt råd er at du snakker med jordmor, de er vant til slike tanker, og har god erfaring med å snakke om slike ting. Lykke til! :-)
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Okay, da skal jge ta det opp skikkelig med jordmor. Jeg har vært klar for å føde en stund, men nå har panikken kommet... Jeg skal på ul nå på onsdag, så da tar jeg det opp da. Tusen takk:) Skal gjøre mitt beste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå