Gå til innhold

HURRA for dere nygravide (+spørsmål om Solvipect)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hipp hipp hurra for dere nygravide her i dag!!! Gratulerer så mye.

Meg og lille snuppis- spørsmål til deg; hvor mye og når tok du solvipect? Har lest at det er del det har klaffet for, skader jo ikke å prøve?? Så utrolig bra at den følelsen du hadde i går stemte bra!!! Også positiv test hele 5 dager før IKM, a'gitt!!! Det er jo bare helt fantastisk!! Grattis igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg ser spørsmålet er til snuppis,men hadde så lyst til å svar jeg også:)

Jeg tar også Solvipect,og har tatt en stor slurk hver dag under EL.

Mulig det er for lite,men det har jeg gjort da.

Er i allefall ikke skadelig å ta mer,for på flaska står det nå ser jeg, at en voksen kan innta 1 barneskje 3-5 ganger daglig(om man har har slimhoste vel og merke hehe)

Skrevet

Å, tusen takk for svaret, mollemor!! Ok, tror jeg skal "bøtte innpå" neste periode. Men når du sier "under EL", hva mener du med det? Hvor mange dager før antatt EL begynner du, og hvor lenge etter EL?

Tusen takk igjen:-)

PS: har det funket for deg ennå?

Skrevet

Tusen takk!!!

Jeg tok solvipect 10 ml 2 ganger daglig i 3 dager, altså dagen FØR EL (den dagen jeg hadde sterke EL-smerter), samt dagen jeg hadde EL og dagen etter at jeg hadde EL... Det skal jo fungere ganske med en gang - så jeg tror ikke man skal "bøtte" innpå akkurat - men følge det som står på bruksanvisningen...

Ønsker deg masse lykke til =)

Skrevet

Når jeg la inn datoene mine på eggløsningskalkulatoren kom det opp at jeg skulle ha EL.på nyttårsaften(tar ikke tester jeg se)så da begynte jeg med drekkinga(hehe)1 uke i forveien og 2 dager etter antatt EL.

Håper på pos.gr.test om noen få dager:)

Skrevet

Dette vidundermiddelet er jeg spent på også. Har tatt det denne pp. Tok vel en kork hver kveld i tre dager. Men ellers har jeg ikke store forhåpninger til at det skal ha klaffet denne pp. Hadde en kjempestor eksamen den dagen jeg tror jeg hadde el, så jeg var max stressa. Helspent i hele kroppen, og det er neppe de beste forutsetningene for å bli gravid. Men selvfølgelig, håpet henger der, dog i en tynn tråd.

Når er ikm for dere?

Skrevet

Hehe,...nei, får vel være litt forsiktig med å bøtte innpå...

Tusen takk for svar igjen, jenter. Mollemor- skal krysse fingre for deg, meg og lille snuppis + en liten snuppis til :-), masse lykke til med graviditeten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...