Knask! Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hei, titter inn fra 2. tri med et lite spørsmål. Vi venter vårt første barn til sommeren, og da lurer jeg på om noen av dere har noen anbefalinger ang. bøker for oss som er nye på det her. Tenker da helst på bøker for det som kommer etter fødsel, ikke nå gjennom svangerskapet. Vil gjerne ha tips til ei egen bok jeg kan kjøpe til den kommende pappa'n, men også en for meg som blir mamma for første gang. På forhånd takk og ha en fin dag!
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 hei! jeg vil anbefale boken: Verdens beste pappa. Hakkespettbok for småbarnsfedre. Samboeren min fikk denne av min bror og kona hans til bursdagen, og jeg har lest ut hele greia. Utrolig morsom bok! Tar for seg alt en måtte lure på, på en gøyal måte:) Tror nok kjæresten din vil bli veldig glad for denne, selvom den kanskje ser litt kjedelig ut på omslaget;) Forfatteren er Per Asbjørn Risnes jr. Ellers fikk jeg en bok til jul, som heter Alt om barnet. Klassikeren blant oppslagsverk om småbarn. Dette er en feit bok (nesten like feit som Ringenes Herre boka), og forteller om ting under svangerskapet og fram til barnet er seks år gammelt Forfatteren er Penelope Leach.
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Tips: sjekk ditt lokale bibliotek. Da kan du titte litt på hva som finnes før du kjøper.
Pjuskemor Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg anbefaler boka "Mamma for første gang" av Gro Nylander! Jeg liker måten denne boka er skrevet på, og synes den er veldig lærerik og rørende. Mannen min er også i gang med å lese:-)
Giinaღ Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Henger meg på å anbefaler Verdens beste pappa. Hakkespettbok for småbarnsfedre. Sambo fikk den forleden og jeg leser på harde livet. Utrolig enkel og morsomt skrevet, tilpasset den vordende far godt iallefall.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Jeg vil også anbefale Gro Nylanders bok "Mamma for første gang".
venter på januar09 Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Jeg også anbefaler Gro Nylanders bøker på det varmeste. Fikk låne "På vei" og "Mamma for første gang" hos jordmor. Nå har jeg bestilt meg "lille venn, hva nå?" som handler om babyen fra den er 6 mnd. - 4 år. Ellers fikk jeg en utrolig komisk i julegave som heter BABY - en bruksanvisning (veiledning, feilsøkingstips og råd for første års vedlikehold). Den er morsom!
birrisj05.02.09 Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Er med i en bokklubb som heter Babyglede (www.babyglede.no) og får kjempefine bøker der, som er veldig nyttige til meg som førstegangs. Der får man bøker til både babyen og til foreldrene, og man kan også bestille bøker etc. til eldre søsken. F.eks. "kom i form etter fødselen", "førstehjelp på barn", "barnets første leveår", "reise med barn", "cappelens store bok om barn", "foreldrenes ABC", "kunsten å lose et barn", "foreldrehjelpen", "forstå barnet ditt", osv.
Ceci med snuppe Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Støtter meg til Nylander for mor og "Verdens Beste Pappa. Hakkespettbok for...". Samboeren min leste ut verdens beste pappa samme dagen han fikk den, og synes Nylander skriver veldig godt!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 Henger meg på her. Samboeren min også fikk den til jul av babyen i magen , har lest den selv også og lo så jeg grein. Alle de trivielle og hormonelle plagene er beskrevet på en utrolig morsom og "avvæpnende" måte, samtidig som den er informativ og opplysende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå