Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg spør direkte etter deg fordi jeg vet at du har en baby i sete-fotleie:) Idag skal jeg ikke være depressiv, men jeg lurer på hvordan det kjennes med babyen i sete-fotleie? Kjenner du småspark nede ved hårfestet? Jeg kjenner nemlig noe som likner på spark der nede, samtidig som jeg kjenner "spark" oppe ved ribbeina.. Kan det være hendene jeg kjenner oppe, og beina nede? For å ha armene der nede må jo være slitsomt for lillegullet?hehe.. Om det er noen andre som har peiling, tar jeg gjerne imot svar fra dere og:)
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hm, ingen respons fra Itsrejk idag gitt! Kan hun være på føden?? Spennende, spennende;)
mammaentilfilipemanuelFØDT:) Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Hei. Jeg har sete gutt og har aldri kjent spark under ribbena. Har hodet hans under høyre ribben noe som presser fælt på i det området. Kjenner spark og mest bevegelser nede. Enten rett ned eller til høyre eller venstre,men alltid nede. Kjenner bevegelser oppe og,men kjenner tydelig forskjell på de oppe og nede! Kjenner hodet rolig presser seg utover i blant og armene drar seg bortover oppe. Vet ikke om du ble noe klokere av dette jeg?
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Er nok noe sånn jeg og kjenner. Tror det er hodet jeg kjenner i ribbeinet, men rett under kjenner jeg det som spark (eller slag). Så er det de småsparkene (bevegelsene) nedi skrittet jeg kjenner, hehe:) Ikke lett å holde styr på alle de bevegelsene!
Synnis Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Hei H m/skjønnhet i magen! Babyen min har både ligget med baken ned og hodet ned (nå på slutten), så jeg vet hvordan det kjennes ut med begge deler. Det er sikkert veldig forskjellig for person til person, men for meg høres det ut som babyen din ligger i hodeleie. De små "sparkene" du kjenner veldig lavt nede, er nok hendene og sparkene oppe er nok bena, Min baby sparket rett ned, da den lå i seteleie og det var mye kraftigere spark, var ubehagelig og tidvis vondt! Kjentes ut som om man nesten kunne ta tak i ett ben der nede..... Baken til babyen kan også kjennes veldig hard og stor ut, der den ligger opp mot ribbena (og kan lett forveksles med et hode), men alikevel er det en stor forskjell hvis man har kjent begge deler. Hvis det sparker på høyre side opp mot ribbena ligger babyen i hodeleie 1, med ryggen på venstre side. Jordmor og lege vil da lytte på hjerteslagene på venstre side, ved undersøkele. Hvis det sparker opp mot ribbena på venstre side, ligger nok babyen din i hodeleie 2. Hvis lege og jordmor er usikker på leie, kan de sende deg til sykehuset du skal føde på, for vurdering av leie. Du kan jo høre med de om det! Masse lykke til og håper du kanskje ble litt klokere!
Itsrejk Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Hei Beklager sent svar. Er dessverre ikke på føden, har bare hatt besøk i dag. Kjekt å skravle bort noen timer av denne ventinga! Jeg kjenner ikke "små spark" nede. Jeg kjenner skikkelig kraftige spark rett nedover. Pjokken spenner rett i fødselskanalen, blæra og endetarmen, og av og til treffer han noen nerver som sender stråler nedover låret og utover i arma. Ganske kraftige saker! Men nå er jo jeg i min 42. uke (urk!) med en baby som skulle være rundt fire kg ved termin... Jeg kjenner (og ser) en god del bevegelser lenger oppe også. Dette er (såvidt jeg skjønner) hodet som rører seg, ryggen som flytter seg og arma (albuen, feks) som rører seg. Vet ikke om dette hjalp - men det er i hvert fall sånn jeg oppfatter bevegelsene fra min sittende bebis.
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Synnis: Det høres veldig logisk ut det du sier, med at det virker som om tutta ligger med hodet ned, men på mandag var jeg hos jordmor, og hun sjekket med ultralyd, som viste at hodet er opp og rompa ned. Har jo merket bevegelser etter dette, men ikke så kraftige at jeg har tenkt at hun har snudd seg igjen.. Skal til undersøkelse på sykehuset for å sjekke både ultralyd og bekken til torsdag, så det blir jo spennende, da får jeg jo et svar iallefall.. Nå hikker hun som bare det, og jeg kjenner det, igjen, laaangt nede, ved skrittet..hehe.. Blir aldri klok på dette tror jeg!
enda en Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har en som driver og snur seg hele tiden. Fikk konstatert seteleie på kontroll hos j.m, men fikk beskjed om at den fortsatt har goood plass og god tid til å snu seg med hodet ned. I og med at jeg er flergangsfødende har jeg "allverdens" med plass i livmora (ifølge j.m). Jeg merket selv at noe var annerledes i uke 33, og var på kontroll i uke 34. Iløpet av uka som har gått siden jeg fikk den beskjeden har babyen snudd seg flere ganger. Spesielt om natta ligger den rett vei, og tidlig på dagen. Men iløpet av dagen kjenner jeg plutselig at den har satt seg igjen. Jeg trodde også at det virkelig skulle "rive" når h*n snur seg, men det gjør faktisk ikke det. Kjenner bare noen store bevegelser og plutselig er magen annerledes. Når h*n sitter så er magen mindre/lavere hos meg. Jeg kjenner også hodet omtrent midt på magen, ved navelen, og spark/bevegelser mot venstre lysk. Kjennes avogtil ut som den har tenkt å brekke noe hoftebein også mens den er igang. Når h*n ligger "rett vei" kjenner jeg rompa oppe under ribbeina mine, og magen er plutselig oppe under haka igjen. Jeg håper og tror at småtten vil legge seg rett når det nærmer seg fødsel...
Synnis Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Hei igjen! Det blir spennende! Jeg var til slik vurdering jeg også, i uke 37+3, men da hadde babyen snudd seg med hodet ned. Hodet har ikke festet seg, men det kan det visst gjøre i siste øyeblikk, selv for 1. gangsfødende. Så jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente..... Hvis baken er ned, skal det visst kunne hjelpe å stå på albuene og knærne med rumpa i været, når babyen er våken. Hvis man gjør det over tid og flere ganger daglig, skal det visst kunne hjelpe babyen til å snu seg, men det er veldig slitsomt..... Det er visst mange som har hatt god hjelp med akupunktur også! Når babyen min hikker, kjenner jeg det langt ned på venstre side (nesten nede ved lysken), i det leie den ligger i nå. (hodet ned, ryggen på venstre side og bena opp til høyre). Masse lykke til!!!
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Ja, fryktelig spennende! kan nesten ikke vente til imorgen;) Er bare helt superforvirra nå, blir ikke klok på det leiet til jenta mi, hehe;) Skal bli så godt å få et ordentlig svar imorra! Håper så inderlig hun har snudd seg:) Har prøvd det trikset med å stå på alle fire og vifte med rompa som en hund, og ja, det er fryktelig slitsomt, hehe;) har ikke gjort det på noen dager nå, for er redd for at om jeg får snudd henne på denne måten, er det vel ikke såv anskelig å snu henne tilbake igjen?hehe:) så jeg gir opp, og venter bare til imorra:) Når hun hikker her, kjenner jeg det heeelt langt nede, pluss at magen over navlen hopper.. Skjønner niks og nada..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå