27år nr.4 Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Tar to vitamin tabletter med jern i + to jerntabletter hver dag, alikavel er jeg skikkelig lös i magen. Trodde man ble hard i magen jeg. Kan det väre no feil? Eller at magen min ikke tåler jerntablettene? Har så lav blodprosent. Tegn på födsel kan det ikke väre, jeg er bare 33+5. Noen som vet. Er en stund til jeg skal til JM, så jeg tenkte jeg skulle slenge ut spörsmålet her...
flypapir Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg blir også løs i magen av jern... Slik jeg har forstått det er det en ganske vanlig bivirkning. Må si at jeg heller vil ha det enn å være forstoppet...
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Det er en helt normal bivirkning, noen får hard mage, andre løs. Bare vær glad du ikke får hard mage du, det gjør jeg, og det er ikke noe særlig...
27år nr.4 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2009 Okey:). Jeg ar bare hört om at man blir hard i magen jeg. Men det var bra å höre at man kan bli lös i magen av de også. Da vet jeg hvorfor *klem*
Mayken Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Åhhh, skulle ønske jeg fikk løs mage av jern. Men jeg får hard, og når jeg har slitt med magen og avføringen fra før jeg begynte på dem, blir helt oppgitt og frustrert til tider.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Til de som strever med hard mage når de går på jern, ville jeg ha anbefalt amino jern(apoteket) Veldig egnet til gravide. Jeg tok jern med første, var veldig hard og fikk tips om å bytte til amino. Funka for meg i hvertfall!! Pluss man må drikke ekstra masse vann når man går på jern:) Denne gangen har jeg ikke hatt behov for å gå på jern, ja jeg ligger på 12,( tror det var det)!
minimee->Trym Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Kalsiumtilskudd får man hard mage av, og magnesium blir man løsere i magen av. Dersom noen skulle ha "behov" for å prøve ut dette. Mange som tar kalsiumtilskudd må ofte tilføye magnesium pga hard mage. Skal visst være ganske effektivt :-)
birrisj05.02.09 Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Høres ut som du tar for mye jern.. hvorfor tar du så mye egentlig? Jernmangel? Har du rådført deg med lege? Man skal ikke bare pakke innpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå