Kæmma og trultene Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Ene venninne mi sier at hun ikke kunne vært uten sin søskenvogn, til sine to på 4 og 2,5. Min andre venninne sier at hun ikke har brukt det, til sine på 4 og 3. Så da må jeg spørre her... Jeg venter nr to i mai, da er førstemann blitt nesten 3. Vi må gå ca 15 minutter til og fra bhg og vi trenger en vogn med plass til begge i på de turene, i tillegg til lengre turer i ferien (skal til Danmark). Jeg ønsker ikke å legge mange tusen kroner i denne, fordi jeg antar at etter sommeren er førstemann blitt for stor for vogna. Så jeg har sett på tvillingtriller, der jeg kan ha mykbag oppi. Vi har en brio kombi som blir den vanlige vogna, pluss at jeg skal ha et ståbrett til den. Noen som har noen tips?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Har allerede bestilt tvillingvogn til snuppa som blir 2 og spiren.. Kjøpt Teutonium Tvilling fra toffeliten.no Januarsalg og den kosta bare 2000 + softbag Vogna ble sendt dagen etter, så kjapt levert!
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=445&category_id=15&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410 Har den ikke selv da så jeg vet ikke hvordan den er, men hvis det bare er til levering i bhg og småturer du skal ha den til er det jo en grei pris. Selv har jeg peg perego duette til mine, men den er dyr. Eneste grunnen til at jeg ville ha den er at jeg er avhengig av buss og da er det greit med en vogn som ikke er brei, siden det ikke går mer enn 2 vanlige vogner i bredde på bussene her
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Eg har 2år og 3mnd mellom mine to og hadde ikkje søskenvogn til dei og hadde ikkje bruka det heller. Dei gongene me har trengt vogn til førstemann så har me hatt med trilla til han og det har fungert veldig bra. Han har alltid vert ein som heller vil gå enn å sitta i vogna. Detta er jo veldig induviduelt da på ungane. Eg har gått til barnehagen med dei begge langs vegen uten fortau og det har gått veldig fint, hadde da mista i vogn også gjekk gutten min og det er ca 15min til bhg. Så det kjem jo ann på kva ein legger det opp til sjav da. Eg for min del har ikkje savna søskenvogn og såg heller ikkje behovet når dei var små.
Kæmma og trultene Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 Dette er vanskelig.. Tror løsningen er å vente til bebien kommer og se an hvor mye bi bruker vogna til størsten da. Også evt skaffe en mindre trille til henne til de langre turene. Det kjipe er jo på buss tog og tbane da, men det går vel greit Takk!
3b@rnsmor-30* Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 jeg har 18 mnd mellom mine. har aldri hatt søskenvogn. bare ståbrett til eldstemann!
Mamma2OO5 Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Jeg hadde ikke klart meg uten den første tiden. vi har omtrent samme aldersforskjell. Ville ikke at størsten skulle bli "kasta" ut av vogna med en gang lille kom. Han var glad i vogna si så for oss passet det best med tvillingvogn. Kjøpte en billig en på nett, slik at jeg slapp å legge så mye penger i det. Vi brukte den i noen måneder og så gikk vi over til søskenbrett. (hadde vogn jeg trilla på dagtid da størsten var i bhg)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Jeg solgte akkurat tvillingvogna vår fordi jeg aldri brukte den. Prøvde den kun en gang. Det er akkurat to år mellom våre. Eldste 2 1/2 år, syns det er morsommere å gå. Men selvfølgelig, skulle jeg gått fram og tilbake fra bhg sånn hver dag, så ville jeg nok beholdt den ja. Tips til billig vogn, så har de en på Rudo, barnevognhuset, til kr.1500. Var den vi hadde, og den var helt knall den. Brukte softbag til minste (den ene gangen jeg brukte den).
pollard Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 http://www.revelo.co.uk/buggypod/buggypod_smorph.htm syns denne er litt fin jeg da:)
It's all about me Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Var i samme situasjon som deg, og kjøpte en Gt Safari Dobbel. Kunne ikke klart meg ute slv om jeg trodde det da vesla lå i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå