Gå til innhold

Noen som har erfaring med Microgynon? (P-pille) u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke dette en minipille? navnet høret så kjent ut.. så lurer på om det var det jeg fikk da jeg ammet de to andre barna mine..

Skrevet

Det er de eneste jeg var fornøyd med etter å ha byttet p-piller tre ganger :)

Skrevet

Nei, det er ikke en minipille, men en tredjegenerasjons (?) p-pille med mindre hormoner i. Altså mindre hormoner enn mange p-piller, men man trenger ikke ta den til samme klokkeslett hver dag osv.

Skrevet

Så godt å høre at dere har vært fornøyd. Gruer meg som ei bikje til å begynne med hormonprevansjon. Har greid oss i et år uten noe som helst prev.men nå tør jeg ikke lenger. :)

Sliter veldig med PMS, så gleder meg til å hoppe over halvparten av menstrasjonene!

Skrevet

Hmm, da jeg tok de for noen år siden sa legene at det var de med MEST hormoner i, derfor de testa de på meg:)

Har de endra innholdet de siste 2-3 åra?

På meg fungerte de fint som prevensjon siden jeg blødde hver dag med de.

Skrevet

Hmmm... Det var rart. Jeg sa til legen at jeg var svææært skeptisk til masse hormoner, så han skulle finne et godt alternativ til meg. Mener å huske at han sa noe av det samme som ei over her at det var 3.gen p-piller eller no. Er ei god stund siden jeg fikk resepten se!

Skrevet

Mystisk. Jeg fikk de med mest hormoner i fordi jeg reagerte så rart på de med få hormoner i. men klart, det er jo mindre hormoner enn det var i de som kom på markedet for 30 år siden. :)

Men husker at min venninne hadde konferert med sine legefar også og disse pillene er så kraftige at du kan bruke 4 slike som erstatning for angrepille.

Skrevet

har brukt det.. gikk bra i ett år og så kom problemene.. Nå tåler jeg ingen p-piller

Skrevet

Har byttet p-piller flere ganger, og det er disse som funker best. Det er mer hormoner i disse pillene enn mange av de andre. Det fikk jeg beskjed om fordi jeg blødde så mye med de andre slagene, og det var fordi det var lite hormoner i dem.

I Microgynon er det litt mer hormoner, og jeg blør ikke lenger.

Skrevet

Ja, derfor de satt meg på de også.

Men jeg blødde av de også da. jeg blør av alt egentlig. så det er ikke en indikator på at disse pillene er dårlig (bare på at kroppen min er dårlig, ha ha).

Skrevet

Det er ikke mindre men mer hormoner i disse.

Iandre piller hvor det er forskjellige farger er hormonnivået lagt opp etter hvor i syklussen tabletten tas, derfor viktig at de tas i rekkefølge.

I Microgynol er det like mengde i hver pille.

To de i 4 mnd men ga opp da jeg fikk så sinnsyk hopdepine av de.

Skrevet

ja stemmer.... sånn det var. men er helt sikker på at det var den jeg brukte da jeg ammet!

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...