mormor.com Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg er i uke 24, og er veldig plaget med både kvalme og oppkast:( Jeg er rimelig lei dette nu. Men det som jeg tenker mye på er at jeg har bare gått opp 3kg.. dette blir jeg engstelig av, det er jo ikke det man ønsker. Noen andre i samme situasjon? hvor mye har dere gått opp i vekt? dette lurer jeg bare på grunn av min situasjon. Er ikke det vanlig å gå opp litt mer? eller?
kaffebønna Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 hei:) Misunner deg ikke den kvalmen, hold ut! Jeg er i uke 27 nå, og har gått opp 7 kg siden jeg ble gravid. Babyen veger en kilo nå. Har du pratet med jordmor om dette? Hun sier nok ifra om det er normalt for deg å ha gått opp 3kg. Jeg tror ikke dette er noe å bekymre seg for, hvor mye en legger på seg er ganske individuelt. Men, uansett så er jordmoren din den du bør høre på Siden du bekymrer deg, så hadde jeg ville ringt henne i dag, så du får slappet av:)
petra :) Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Heia, Forrige gang jeg var gravid hadde jeg oppkast helt frem til fødselen. Jeg klarte alltid å få i meg litt mat iløpet av dagen, så jeg var ikke bekymret og var aldri innlagt pga d. Jeg la bare på meg 4 kg totalt, og da er det viktig å få med seg at jeg var ca 10 kg overvektig også. Rett etter fødselen var jeg 14 kg lettere, altså 10 kg lettere enn det jeg var før jeg ble gravid. Verken lege eller jordmor var bekymret og sa bare med et smil at svangerskapet var en slankekur for meg. Så lenge man får i seg litt i løpet av en dag, så går det som regel bra! Kroppen prioritere den lille babyen, så det er ganske flott å tenke på. Litt verre med de som er undervektige fra før...
Svale <3 Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Er i uke 21, og har lagt på meg 10kg(!)... Jeg prøver å skylde litt på jula...
Hyacinth Bucket Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Uke 19 på meg. Spyr fortsatt, men ikke like mye som før... Har lagt på meg 3 kg jeg også. Det er helt ok. Dersom du spydde mye de første ukene gikk du sikkert ned noe også? Det kan du jo legge til på hva du har gått opp hvis du nå er 3 kg over vekten du var da du ble gravid. Forøvrig mange som ikke legger særlig mye på seg før de siste ukene. Det gjorde jeg sist.. var så sinnsykt sulten.
mormor.com Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2009 Takk til dere som svarte! Ble litt mer roligere nu:)
manne86 Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 jeg er i uke 23 nå å har ikke spyd en dag, uten om 1 gang i jula da,(omgangsyke) jeg har gått bare 1,5 kg...dette sier jordmora er supert...Man trenger ikke begynne å gå opp noe særlig før sirka 6mnd. igjen trenger å gå opp mer enn 10 kg så jordmora til meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå