Kæmma og trultene Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Ene venninne mi sier at hun ikke kunne vært uten sin søskenvogn, til sine to på 4 og 2,5. Min andre venninne sier at hun ikke har brukt det, til sine på 4 og 3. Så da må jeg spørre her... Jeg venter nr to i mai, da er førstemann blitt nesten 3. Vi må gå ca 15 minutter til og fra bhg og vi trenger en vogn med plass til begge i på de turene, i tillegg til lengre turer i ferien (skal til Danmark). Jeg ønsker ikke å legge mange tusen kroner i denne, fordi jeg antar at etter sommeren er førstemann blitt for stor for vogna. Så jeg har sett på tvillingtriller, der jeg kan ha mykbag oppi. Vi har en brio kombi som blir den vanlige vogna, pluss at jeg skal ha et ståbrett til den. Noen som har noen tips?
Møøø Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Min eldste var 2 år og 5 mnd da nr 2 kom, jeg har aldri hatt søskenvogn og har heller ikke savnet det... Når vi har gått turer så har vi brukt ståbrett, det har fungert kjempefint og vi har som regel gått turer på inntil 1 time. Har også hatt med ståbrettet når vi har vært i syden. Da har vi brukt ståbrettet på en vanlig reisetrille.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Hvis du vil ha en enkel og grei søskenvogn som er lang nok i ryggen til størstemann og god å trille på tur så hadde jeg kjøpt en brukt simo tvillingvogn med lufthjul... Billig, enkel og grei!
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Signerer mamma mø. Vi har 2 år og 3 mnd. mellom barna og har aldri brukt søskenvogn, ikke savnet det heller. Bruker ståbrett og storebror synes det er sååååå stas : )
mai mammaen til to Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 for oss har det holdt med ståbrett.. storesøster var 2 år da lillebror kom. vi har ca like langt å gå til barnehagen.. ståbrett fungerer kjempe bra..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Ståbrett e.l. hvis du har tålmodighet og tid hvis eldstemann skal av og på osv heeeele turen til barnehagen ellers hadde jeg kjøpt en illig søskenvogn. Evt en søskentrille hvor man kan legge ryggen helt ned og ha en mykbag i for by og senterturer, hvor det er kjekt å ha begge ungene "under kontroll" i sele i vogna ;-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Hei! Jeg kjøpte en søskenvogn i går, og tok med lillebror på 6 uker for å hente storesøster på snart 2,5 år i barnehagen. Jeg har tidligere kjøpt søskenbrett til lillebror sin vogn, men storesøster vil gjerne bli båret nå som lillebror har kommet. Det er sikkert ulikt behov for søskenvogn, men jeg gleder meg til å bruke den masse:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 jeg har ikke hatt søskenvogn. bare brukt ståbret.. og det har gått kjempe greit. men nå har vi kjøpt en tvillingvogn likevel siden vi trenger den når mini skal til dagmamma... i går skulle vi til barnehagen og eldste på 2.5 år fikk sitte i vogn og da... og gjett om det var stas. hehe.. så tror nok vi kommer til å bruke den likevel jeg. hehe... hun strålte i morges også.. mamma kan jeg få sitte i vognen?..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå