Gå til innhold

Søskenvogn eller ikke....hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene venninne mi sier at hun ikke kunne vært uten sin søskenvogn, til sine to på 4 og 2,5. Min andre venninne sier at hun ikke har brukt det, til sine på 4 og 3. Så da må jeg spørre her...

Jeg venter nr to i mai, da er førstemann blitt nesten 3. Vi må gå ca 15 minutter til og fra bhg og vi trenger en vogn med plass til begge i på de turene, i tillegg til lengre turer i ferien (skal til Danmark).

Jeg ønsker ikke å legge mange tusen kroner i denne, fordi jeg antar at etter sommeren er førstemann blitt for stor for vogna. Så jeg har sett på tvillingtriller, der jeg kan ha mykbag oppi. Vi har en brio kombi som blir den vanlige vogna, pluss at jeg skal ha et ståbrett til den.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du velger å ikke ha søskenvogn, er det jo bare å ha ståbrett på vogna, og oppfordre treåringen til å gå litt selv. Ha det som en del av en ukepremie ellernoe. Men det blir sikkert å gå litt tid på de turene da, men om man tar seg tid istedet for å stresse så kan det bli en koselig del av hverdagen.

Skrevet

Vi har hatt phil and ted vogn. Den var super den, men jeg kunne sikkert klart meg fint uten også. Men veldig praktisk hvis man skal ut på litt lengre gåturer/ ferier med mye trasking og shopping.. Men sånn til og fra greier så hadde jeg en unge i en lite trille og baby i bæresele. Nå er den ene 2 og den andre 4 og vi bruker kun vogn til minste selv om hun på 4 klager fælt. Får baby til våren og da får hun på 2 sitte i trille mens baby er på magen i bæresele og 4 åringen går selv. Men jeg tviler litt på at jeg gidder å ta med alle tre på shopping egentlig....

Skrevet

Ja, geit nok å ta seg god tid men jheg lurer på om det kanskje ville være like greit å ha en vogn med begge i, så vi ikke trenger å "krangle" mer enn nødvendig...?

Hadde du den "to-etasjers" p&t-vogna? Den har seg sett litt på, og vurdert å bytte ut min vanlige kombi med den. Er det enkelt å smette på søskensetet?Og hvem sitter hvor når det er en stor og en liten?

Skrevet

Kjøpte en teutonium tvilling fra toffeliten.no. Den er på salg og koste kun 2000kr, så da blir det ikke tusenvis av kr ut vinduet hvis vi ikke får mye bruk for den...Men, mi er bare 2 når søster kommer, så regner med å få bruk for den ja!

Skrevet

Vi fortalte treåringen at han var blitt så stor at han fra nå av fikk lov til å stå bak vogna på et kult brett og være med og passe på den lille babyen i vogna. Han hadde stor forståelse for at babyen måtte få vogna siden babyen ikke kan gå selv - og synes det er superkult å stå på brettet :-)

Skrevet

Gutten min er 2 år og 4 mnd når neste kommer så jeg har kjøpt titanium tvillingsving,og har tenkt og kjøpe softbag til den,vet ikke hvor mye jeg kommer til og bruke den,men gutten min er veldig aktiv så er greit og kunne putte han i ei vogn om vi skal på tur om det er på shopping eller ferie. Har brio kombi også som jeg kommer til og bruke ellers.

Skrevet

Jeg får 1,5 år mellom barna, og er også veldig usikker på søskenvogn. Storebror kan jo ikke gå så mye, men vurderer søskensete til tvillingvogna. Men det er klart at å gå turer med begge to kan bli vanskelig, så kanskje jeg må investere i en. Men synes de virker så store og upraktiske, og det med oppbevaring blir et aldri så lite problem her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...