Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har en sønn på snart 4år som er under utredning for om han tåler frukt eller ikke,så langt ser det ut som han ikke gjør det,eller han tåler frukt i en viss grad,men vi vet enda ikke hvor mye han tåler,men ser ikke ut som det er mye, kalles fruktosemalabsorpsjon. men nå er det jo et nytt år og mange ny bursdager som skal feires. I bhg vet de at han ikke skal ha frukt,så den er greit,men nå er han invitert i bursdag i helga til en kompis av seg,og siden alle er blitt mer bevist på sunneting som frukt og slikt,er det jo litt synd om han skal dra i en bursdag og ikke kunne spise noe... Så derfor lurer jeg på om det kunne vært lurt å lage et skriv å gi til foreldrene på avd hans om at han ikke tåler frukt,og ber de han i bursdag,så kan de si ifra så kan jeg heller ta med noe til han selv,eller så er det hvertfall klar over dette og kanskje kan ha litt grønnsaker også om det er noen som har masse frukt og slikt.. hva mener dere,er det for dumt å lage et skriv å gi til foreldrene eller er det lurt?
Expat Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Det er jo greit å ha et brev klart! Evt ringe og si at dere tar med digg. Det er jo helt normalt at allergibarna har med medbrakt... At man har en termos med pølse, riktig brød etc.
Gjest amandine Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Tror gjerne et skriv forsvinner i mengden? Jeg informerte på foreldremøtet og så har jeg ringt/snakket med de det gjelder når det har vært bursdager ol. Min datter som hadde alvorlig allergi mot egg ble alltid utstyrt med en liten veske med medisin, "bruksanvisning", telefonnr etc. For vår del tok jeg kontakt med foreldre i forkant, sånn at de kunne lage kake uten egg, feks( jeg har delt ut oppskrift eller tilbudt å lage for de som synes det er vanskelig). Har også alltid hatt klart i frysen så hun har kunnet ta med eget hvis noe har kommet brått på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå