litenjente-litengutt Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Dette spørsmålet er sikkert stilt og besvart mange ganger...men jeg husker ikke fra forrige gang:)
MW** Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 jeg må innrømme at jeg heller ikke husker- men jeg er forsiktig med myke oster i det hele tatt jeg da- iom at det er mer basselusker i dem enn i de fleste faste oster. Men må innrømme at jeg sikkert er noe over forsiktig på sånt. men for min del løser dette seg helt av seg selv- jeg reagerer såpass på lukter for tiden at jeg ikke ville drømt om å spise feta ost eller noe annet som lukter .. ;o) (men lurer på om det finnes noe matanbefalinge for gravide på mattilsynet sine sider - men mener å huske at de er litt vriene å finne)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 den som er pasteurisert er trygg. Mener å huske at den fra Arla er pasteurisert. eller så er det jo lurt å kikke på de sidene til mattilsynet ja:)
MW** Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 jeg fant jeg fant http://matportalen.no/artikler/2004/3/skadelige_bakterier_og_parasitter
litenjente-litengutt Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 Tusen takk for svar:) Jeg har lest gjennom artikkelen og da kommet frem til at jeg ikke skal spise feta ost. Det er ihvertfall min tolkning artikkelen:) Hmmm,jaha,da blir det vanskelig og skjule denne graviditeten gitt....for jeg ELSKER jo feta ost i salaten. Så jeg tror mamma og pappa og venner kommer til og skjønne tegningen når jeg plutselig sitter og plukker ut alt fetaosten,heheh. Jaja:)
MW** Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 he he...sånt er litt vnskelig- særlig hvis man er omgitt av litt folk som følger med. Det gjelder å prøve å gjøre ting i det skulte- prøv å unngå å få fetaosten på tallerkene i utgangspunktet (hvis du selv forsyner deg )- så slipper du at det blir liggende en haug med feta ost biter på tallerkenen. Vi har vært veldig opptatt av å holde ting for oss selv i begynnelsen- mye pga tidligere erfaringer med å miste. Men også fordi det er litt godt å ha hemligheten alene en liten stund før den plutselig tilhører ALLE. Så jeg kan en del kamuflasje trisk...drikke blåbærjus i vinglass--ser ut som rødvin, eplejus= hvitvin...osv osv Greia er at folk generelt mistenker mindre enn man tror hvis de får et par små vink til å avfeie mistanken ;o) (men skulle de skjønne det er det antakelig ikke verden undergang)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Men du kan jo spise den pasteuriserte fetaosten da. om du har lyst på. ikke farlig det.
ifie Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Fetaen fra Arla er pasteurisert, så den kan du trygt spise! NAM NAM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå