Lea Laus Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg sliter med søvnen om dagen. Våkner mange ganger i løp av natten fordi jeg får vondt i rygg/bekkenet. Og det gjør rett og slett møkk vondt å endre sovestilling. Regner med at den ekstra dyngden presser på steder som ikke er vant med ekstra trykk? Er i uke 26... Har dere det sånn?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 ja dakjenner meg igjenn i dette. pluss at jeg plutselig våkner av at jeg har drittt vondt i bekkenet/hofta såjeg griner. blirtungpustet. jeg er i uke 28 har litenmage iforholdtil forrige sv. fingrene mine og armene mine sovner hele tiden og det våkner jeg av, er mye ømi magen på natten. og har en uendelig uro i kroppen klarer ikke slappe av og så var det leggkrampene da de er jo virkelig i gang på natten. men det går bra kunne bare tenkt meg en natt hvor jeg slapp dette og virkelig fikk sove. for når jeg først våkner er det jo å mye å gruble over at jeg holder meg våken enda jeg ønsker å sove. kroppen min har blitt slikatjeg ikke kanstå ligge sitteserlig lenge uten at jeg får vondter og uro i kroppen.
to engler + spire Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Hei! Synes spesielt det er blitt vanskeligere å sove om natta, våkner stadig av vondt/verking i hofta + at jeg drømmer en masse rart for tiden... Våkner flere ganger hver natt, så kjenner kroppen er sliten når jeg står opp om morgenen. Er i uke 23.
Lea Laus Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2009 Godt å høre det er normalt hvertfall.. Kjenner det tærer på dagsformen. Arbeidsdagene er tyngre og tyngre. Og når jeg endelig kommer hjem fra jobb så ligger jeg på soffan eller står i dusjen i evigheter. Jobber fremdeles 100%, har lyst til å jobbe mindre, føler jeg ikke får gjort så mye på jobb når jeg konstant er trøtt/sliten. Men føler ikke det er "god nok" grunn... Er jo ikke syk! Er dere i full jobb?
to engler + spire Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er sykmeldt for tiden, plages av stoffskifte sykdom så har null energi, sover store deler av dagen... har også lavt blodtrykk og hatt noen episoder der jeg har besvimt nå... føler jeg går på "sparebluss" om dagen så da blir d tungt med jobb innen helsevesenet... Skulle gjerne vært i jobb lengre som i forrige svangerskap, men føler nå at kroppen har godt av å ta det med ro...
strikkemegihel Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Har de prøvd å ligge på silkelaken? eventuelt slide, dette hjelp kjempemykje syns eg. Har i tillegg tre ekstra puter til å ha mellom beina, under magen og bak ryggen ( nesten ikkje plass til mannen ) Har vore sjukemeld heila svangeskapet for bekkenløysing og veit at natta ofte er den verste. Er no i veke 36 For leggane syns eg det hjelp om eg sit litt i ein høg stol så beina dinglar litt, rullar med anklane og strekker ut litt før eg legg meg. Bruker i tillegg støttestrømper, sjølv om eg treng hjelp til å få dei på og av.
Ayka 09+13+14 Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er "bare" halvveis,og har egentlig vært plaget ganske lenge med å få sove... Ble ganske tidlig plaget av ei vond hofte-spesielt på dagtid. Nå har det gitt seg på dagtid,men har vondtheta har flyttet over til natterstid. Ligger med pute mellom beina,og det hjelper litt... Men våkner flere gang for natta av at det er vondt,og jeg må prøve å bytte liggestilling,uten at det alltid hjelper... I tillegg så er do'n besøkt titt og ofte midt på natta Jeg jobber i helsevesenet,dog ikke full stilling. Synes det er hardt å komme seg opp så tidlig om morgenen,spesielt hvis jeg har jobbet aftenvakt for så å skulle på dagvakt dagen etter. Blir jo ikke så mange timene med søvn...
minimee->Trym Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Kjenner meg igjen her! Vondt i korsrygg og leggkramper hadde jeg også på denne tiden. Leggkrampene har gitt seg nå etter uke 34, men ryggsmertene er der enda. Det blir enda vanskeligere å snu seg og i tillegg er jeg på do for å tisse hver 3.-4- time nå som jeg er så stor. Holder du deg for lenge, vil du få forferdelige smerter i blæra når du skal prøve å reise deg opp i senga... Så en hel natts søvn blir nok lenge til dere kan oppleve igjen jenter!! (Hvis da ikke det bare er meg som er unormal...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå