Gå til innhold

Mange som er sykemeldte... eller bare meg..?


lillemaiblomst

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjenner bare meg selv som er gravid for øyeblikket, så jeg spør dere: Er det mange her inne som er sykemeldte? Jeg er 25 uker på vei i morgen, og har vært 30% sykemeldt av og på siden uke 13.

 

Jeg har flere ganger forsøkt å gå tilbake til 100% stilling, men jeg kjenner raskt at full stillingsprosent tar både krefter og humør utav meg + at jeg holder på å sovne på jobben så og si hver morgen.

 

Lurer på om det er mange som er sykemeldte her, eller om jeg tilhører en "slapp" minoritet? Det beste for selvfølelsen og samvittigheten overfor jobben ville jo vært å føle seg sprek som en loppe frem til uke 39,5 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Du er nok ikke alene om det...!Jeg er i uke 23 nå og vært sykemeldt siden uke 7. Først pga kvalme og oppkast..så pga kvalme,oppkast og lavt blodtrykk!Nå skal jeg begynne å jobbe igjen i 20 % og er da 80% sykemeldt pga kvalme,oppkast og lavt(men litt bedre)blodtrykk!

 

Jeg jobber i barnehage og har rett og slett ikke klart å fungere på jobb pga kvalmen og svimmelhet i forhold til blodtrykket....Heldigvis har jeg en arbeidsgiver og kollegaer som er kjempeforståelige og vil kun mitt beste!=)

 

Så du får bare nyte dagene du har hjemme for deg!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23 og har jobbet 2 halve dager siden jeg ble gravid.

Var sykemeldt pga kvalme og oppkast i 4 mnd og nå har bekkenet mitt seriøst satt igang. og gjør bare sååå vondt!! :-(

Skal til lege på onsdag, spent på å se om jeg må tilbake på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her er det flere ja, har vært sykemeldt 20% siden uke 12 pga bekkenplager og er nå 50%. er i uke 22 nå, så for se hvor lenge jeg kan arbeide men det begynner faktisk å bli vanskelig å jobbe.

 

Men håper på å jobbe 50 % fram til etter påske:)

 

Har en sønn på 1 år, og jeg var sykemeldt i hele det sv, så har jo egentlig gått hjemme i 2 år nesten, så ble jeg gravid før permisjonen gikk ut.

Så derfor håper jeg å få jobba så mye som mulig og være litt ute i voksen livet før det er på`n igjen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykmeldt, 50% fra min 80% stilling, dvs, at jeg jobber 2 dager pr uke. Var sm helt og delvis fem uker til og begynne med pga av kvalme, og denne type sm fra uke 21 ca. Veldig sliten og trøtt, ryggen trenger å bestemme litt selv... Må desverre si at jeg sliter litt med samvittigheten ovenfor mine kollegaer, blir desverre merarbeid på dem. De har forståelse og positive men allikevel. Desverre føler jeg at ledelsen på jobben er med å bygger opp dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å jobbe fullt og for at jeg skal ha permisjon...Føler at de tenker at det er helt unødvendig å få nr 4. Huff, er egentlig en stusselig setting rundt jobb om dagen synes jeg... Skal til legen om ei uke, håper på en måte på fortsatt 50% sm, for vet at hvis jeg starter opp igjen for fullt orker jeg ikke en gang å henge opp litt klesvask på ettermiddagen, og det er jo dumt i forhold til at familien også skal fungere. På den andre siden så ser jeg jo at jeg har valgt dette selv og burde klare..

 

Ja, det var situasjonen omkring jobb her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vi er flere i samme båt her.

 

Det er litt vanskelig med jobben her også. Jeg møter forståelse noen ganger, mens jeg en i desember ble kalt tilbake på jobb fra egenmelding fordi sjefen min ikke kunne delta i et viktig møte selv.

 

Jeg fikk konstantert bekkenløsning i går, og ble dermed 60% sykemeldt sånn at jeg kan trene i basseng to dager i uken. Jeg brant i hele ansiktet og ble antageligvis knallrød på ørene da jeg skulle fortelle det til sjefen, det var helt grusomt. Det er ikke noen god følelse, jeg var så flau som bare det.

 

Men men, helsa først, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsa først!! :-)

Det er super viktig. Har vært så dårlig på det selv, men blitt flink nå.

Det er faktisk ingen som kommer løpende etter deg med ett diplom om du jobber helsa av deg. Enden på visa blir at man blir værre enn man i utgangspunktet trengte å bli og kanskje ender opp 100% sm i stedet. Tro meg, ingen sier takk for at du holdt ut da. ;-)

 

Så ikke ha dårlig samvittighet, lillemaiblomst. Det er snakk om veldig kort periode for en veldig god og viktig sak! :-) Du har mange år igjen til pensjonistalder og sykemelding er oppfunnet for en grunn :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 100%, men i utgangspunktet er ikke dte pga av graviditeten... Jeg skulle egentlig ha en operasjon 2 dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid, men legene ville ikke gjennomføre den siden det ikke handlet om liv.. For å beskytte den lille i magen;)

Men, så ble jeg sykmeldt pga sv.kalme og oppkast som var veeeldig intens, og den har ikke gitt seg enda=/ MEN bank i bordet, den er MYYYE bedre enn den var i de 15-16 første ukene.. Er nå 22 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble aktivt sykemeldt pga bekkenet i uke 10. I uke 17 klarte jeg ikke jobbe lenger. Da hadde jeg låsning på begge sider og måtte til ostiopat og knekkes på plass. Ho anbefalte meg å sykemelde meg helt, siden jeg slet såppas med bekkenet som jeg gjorde. Så da ble jeg 100% sykemeldt.

 

Nå er jeg i uke 24 og får god oppfølging hos fysio.

Har vært og knekt meg på plass igjen ett par ganger siden det. Og det har låst seg av det pittelille jeg gjør hjemme. Til tider holder jeg på å fly på veggen ved å gå hjemme, men jeg hadde jo ikke klart 1 time på jobb enganga.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...