Gå til innhold

Hvordan var det der med halsbrann igjen ..? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får jeg visst igjen for at jeg aldri har giddet å gå inn på halsbrann-trådene. Jeg hadde aldri problemer med halsbrann i mitt første svangerskap, men nå ..! Er 33 uker på vei og har hatt *mye* halsbrann de siste par mnd. Tygger Gaviscon med appelsinsmak, men er det noe annet som hjelper? Har prøvd med melk, men det blir jeg dårlig i magen av. Har også tygget Lovehearts, men ser ikke helt poenget i å dytte i meg masse sukker og kalorier hvis det ikke er nødvendig. Gaviscon hjelper det, altså, men jeg begynner å bli lei både smak og konsistens. Er det noen der ute som har noen råtips på hvordan bli kvitt halsbrannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg ikke drikker melk så blir det Link fra apoteket på meg. Samme opplegg som Gaviscon (som jeg overhodet ikke taklet i forrige svangerskap og dermed ikke har smakt denne gangen) men med mer mintaktig smak.

Skrevet

Prøvd flytende gaviscon?

Jeg spiste meg dårlig på de tyggetabelettene sist.

Men denne gangen prøvde jeg først en pakke som var med noe rødt på (samme type tyggetabeletter bare at de nøytraliserer innholdet i magen og skummer ikke så mye i munnen.)

men tok ikke mange månedene nå før jeg bar dritt lei de også.

Tenkte at jeg nå skal prøve flytende gaviscon, og vet du. Smaken er ikke så ille som på tabelettene, og det er så mye mer behagelig å ta.

Har en på soverommet og en i stua. Drikker ca en flaske på 2uker ;)

Skrevet

Jeg spiser ofte, så fort jeg merker at det er noe halsbrann på gang. Men jeg er ikke veldig plaget, skal sies. Men jeg kan absolutt ikke drikke melk, eller spise mat med mye melk i (feks. risengrynsgrøt). Har også hørt andre som har samme problem med melk, selv om melk ofte hjelper mot halsbrann, så har det helt motsatt effekt på meg. Bare et tips å prøve å kutte ut melken.

Skrevet

Samme her. Jeg tåler heller ikke melk. Får veldig halsbrann av grøt. Jeg er så heldig at jeg har fått helt dilla på Gaviscon tyggetabletter. Synes at de smaker helt herlig! :-)

Skrevet

Kulturmelk er det som hjelper for meg denne gangen, de to forrige svangerskapene drakk jeg munkholm øl. har også brukt de der gaviskon tyggetablettene, men det er noe av det fæleste jeg gjør. Brekker meg med en gang

Skrevet

Jeg fikk et tips om å forsøke å spise mandler. Var veldig plaga med halsbrann om kvelden og natta for en ukes tid siden. Etter det har jeg spist en liten håndfull mandler hver kveld, og ikke merket noe mer til halsbrann :D

Skrevet

Spis LoveHearts. De bruser opp, legger seg som et lokk i magesekken og demper magesyren. Anbefales til mageopererte som plages med dette og som ikke kan bruke vanlig halsbrannmedisin. Kan redusere plagene og forebygge magesår. Og smaker så godt!!!!!!

Skrevet

Tuuusen hjertelig takk til alle dere som har delt erfaringene deres og kommet med tips til meg :) Tenker jeg prøver med flytende Gaviscon og mandler i første omgang, selv om jeg vet at Lovehearts også hjelper. Har allerede lagt på meg 15 kg og trenger ikke de ekstra kaloriene ;)

Skrevet

Jeg har vært veldig plaget. Har spist Gaviscon tabletter, drukket melk, spist gulerøtter og Love hearts. Alt jeg har blitt tipset om. Det jeg har gjort daglig før jeg skal legge meg, er å drikke et glass melk og ta 1-3 Gaviscon tabletter. Noen kvelder hjelper ikke det, og jeg klagde min nød til legen sist jeg var der. han anbefalte meg å prøve flytende Gaviscon, så det har jeg kjøpt i dag.

Skrevet

vaniljesaus er det som funker best som lokk............

Skrevet

Synes at flytende Gaviscon er mye bedre )både virkning og smak) enn de grufulle tablettene ;)

Skrevet

Her er jeg på min 6.flaske med Gaviscon. Det fungerer veldig bra, helt til du har tatt mye av det. Merker nå at virkningen ikke er så god lengre, men nå har jeg bare tre uker igjen.

Natron kan også fungere godt.

Skrevet

Jeg tygger Link, og det funker kjempebra på meg!

Skrevet

Jeg bruker Novaluzid Mint tyggetabletter. Smaker fortreffelig og har umiddelbar virkning :)

Skrevet

GULROT! :-) Reddet meg helt her, og er kjempegodt! :-)

Ellers kan JM gi akupunktur for halsbrann, om hun er utdannet. Fungerte det også her. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...