Gå til innhold

Huff....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette.. kan starte med å si at jeg alltid har vært fattig. Vokste opp på luft og kjærlighet, uten at jeg har noe å klage på når det gjelder oppveksten min. Mitt voksne liv har også vært på grensen. Jeg har smågjeld her og der, blant annet til pappa og søstra mi. Jeg har ingen sparepenger, og kontoen er alltid tom (hvis ikke overtrekt) på slutten av måneden. Sånn er det også med samboeren min. Vi har bare så vi akkurat klarer oss, men vi er lykkelige for det. Nå har det dukket opp en mulighet for oss, en mulighet som nesten er for god til å være sann. I tillegg til vår vanlige lønn kan vi få opptil 30 000 kr mer i måneden, noe som er over 20 000 mer enn jeg får i lønn nå - det vil bli store forandringer for oss for naturligvis begynner jeg å fantasere. Førerkort, bil og generellt en mye bedre hverdag. Dessverre er det ikke sikkert at denne fantastiske muligheten vil komme til vår fordel, det er jeg klar over.. men jeg klarer ikke å la være å drømme. Hvordan skal jeg klare å holde tilbake gleden.. er så redd for å bli skuffa! Vet ikke hvor jeg vil med dette jeg.. måtte bare "si" det til noen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må jo si hva det går ut på??

Skrevet

Det er snakk om nettspill. Ganske risky som dere skjønner, men det er likevel gode muligheter..:( kan ikke gå nærmere inn på det!

Skrevet

Det første jeg tenker er at "Når noe virker for godt til å være sant, er det gjerne det." Nå vet jeg jo ingenting om hva det dreier seg om så da bør jeg vel heller si lykke til.

Skrevet

Hvis det er det det dreier seg om så sier jeg bare "Glem det", Det er en grun til at det ikke er lov.

Skrevet

skjegget henger i postkassa før du får sukk for deg.. Glem det..

Skrevet

Sorry vennen, men det er ulovlig å drive med den slags fra Norge. Det er en grunn til at firmaene som holder på er registrert i Latvia og sånt. Det er bedre å være fattig å ærlig, enn kjeltring og sannsynligvis ikke en gang rik.

Skrevet

Høres kjempesmart ut, spesielt siden dere knapt får det til å gå rundt fra før...Ikke rart noen tjener seg rike på nettspill og pyramider, verden er full av blåøyde folk...

Skrevet

Det er mange måter å komme seg ut av fattigdom på. Start med å skaffe dere oversikt over økonomien slik at dere bruker pengene riktig, så bør dere jobbe for å få bedre betalte jobber. En godt betalt jobb forutsetter så og si alltid en skikkelig innsats. Jeg har selv sjekket ut de fleste lokkende tilbud den gangen jeg var ung og "fattig" sånn som deg, men jeg fant aldri noe som ikke var en dårlig deal for meg enten i form av at jeg faktisk måtte betale penger eller jobbe ræva av meg for dårlig lønn (men de lovte jo gull og grønne skoger, mens papirene sa noe helt annet).

Du kan jo selvfølgelig sjekke tilbudet, og om du ikke selv klarer å se ulemper vær smart og ta mitt råd:

Siden du har dårlig råd har du sansynligvis krav på gratis rettshjelp. Be om et utkast på kontrakt og dra til advokat før dere investerer tid eller penger, så dere ikke blir lurt.

Lykke til! Det er kjedelig å ha dårlig råd, men enda kjedeligere å bli utnyttet fordi man er "desperat".

Skrevet

Det er ikke alle nettspill som er ulovlige. Unibet og poker.com er lovlige spill. Jeg kjenner en som har tjent 150 000 på hestespill, så det går an om man har peil.

MEN heller ikke jeg vil anbefale det. Det er noen få som vinner, de fleste taper, og taper MYE.

Jeg vil spørre deg, hi, hvorfor har du så dårlig råd?

Kan du bytte yrke eller jobbe mer? Finne et rimeligere sted å bo? Handle mer fornuftig?

Jeg vil komme med noen råd til deg, kanskje de ikke er så revolusjonerende eller noe du ikke vet fra før, men gir deg dem likevel:

*Handle en dag i uka. Planlegg innkjøpene og skriv handleliste. Kjøp middager og husholdningsartikler for en hel uke. Det er ved småhandlingen at pengene flyr! Handle også hos billigkjedene, og gå etter billigmerkene (Landlord, Firstprice, Coop xtra etc).

*Sjekk finn.no. Mange har ting de vil bli kvitt, GRATIS.

*Sjekk om du kan finne klær hos Fretex, evt handle på salg og hos billigkjedene.

*Kjøp julegaver hele året i gjennom (billige eller gratis ekstravarer i kataloger, salg, bokklubber etc).

*Sett av en liten sum på konto hver mnd. Det er godt å ha noe i reserve!

*Bruk sykkel, spark eller bena så langt det lar seg gjøre, evt bruk buss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...