Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror gutten min på 8 mnd har fått falsk krupp, alle symptomer stemmer iallefall. Hvis vi kommer oss helskinnet gjennom natten, bør vi dra til legen imorgen ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt dra til legen med han, om han er tett i morgen også..

Om det er første gangen han har det, kan det være greit å få sjekket opp.

Har en som har hatt falsk krupp minst en gang i mnd, noen ganger hver uke, siden han var 7 uker, han er nå 2,5 år.

Det vi pleier å gjøre er å åpne vinduet på rommet hans, og heve hodeenden på senga.

Vi gir også efedrin når vi merker han får det, det hjelper på pusten.

Blir det for ille, kler vi på han og tar han med ut i kald luft, og sitter der til vi hører han blir bedre.

Han kan ha det alt fra en dag, til 4 døgn, alt ettersom.

Den stygge hosten og sugerørpusten under falsk krupp, kommer jo av at slimhinnene hovner opp, og det blir trangt å puste,

De hovner opp når man ligger, og derfor er det værst gjerne et par timer etter de har lagt seg ..

Men sikkert ikke dumt å få snakket med legen , så blir om ikke annet kanskje mor beroliget litt..

;-)

god bedring til lillegutten din..

Klem

Skrevet

åh................tusen taakk for svar!!! Da bærer det til doktorn i morgen hvis formen er som nå .. Takk fo hjelpen

klem fra en bekymret mamma :)

Skrevet

eg hadde dratt rett til legevakten. det gjorde vi for ett år siden da datterenv år på da 1.5 år fikk det.

vi fikk efedrin. heldigvis så ble hun mye bedre mens vi stod ute å ventet på å komme inn.... så slapp unna med det

hun fikk flere "anfall" den natten og natten etterpå. vi lå i sengen med vinduene på vid gap. hadde en haug med klær på oss... det lynte og tordnete ute husker jeg. og blåste og regnet. så var livlig på soverommet da gitt. hehe

noen ganger når hun ble ekstra tett tok jeg på henne kjeledressen så satt vi i døråpningen med dynen over oss og sang og sang og sang...

syns det er kjempe ekkelt og hvergang hun hoster er eg redd det skal komme krupp. men heldigvis så har hun bare fått det den enegangen for ett år siden nå... håper hun slipper flere ganger

Skrevet

Jepp, dere bør dra til legen når barnet ikke er mer enn 8 mnd Du har allerede fått endel råd om hva du bør gjøre. Oppreist posisjon, kald luft og masse trøst hjelper godt. Vi fikk kortison til jenta vår av legen, det hjelper utrolig bra og ungen kommer seg fort.

Skrevet

Hei!

Ta en tur til legen du, om ikke annet, så for sikkerhets skyld.

Jeg var et "krupp" barn da jeg var liten. En av de tingen jeg husker veldig godt fra jeg var liten, er da jeg hadde falsk krupp (og det var en del ganger..) Det kjempegodt å puste inn kald luft (evt med noe varmt å drikke hvis dere blir sittende lenge). Ble mye bedre å puste med en gang. Noen synes også det hjalp å puste inn varm damp, men husker at jeg syns den kalde luften hjalp best (sikkert smak og behag..)

Det er sikkert skummelt for lillemann, men litt trøst og kos fra mor og far er også god medisin.

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...