anonym...! Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 jeg har i de siste ukene hatt veldig med mens smerter, spesielt om natta.. I natt hadde jeg en merklig type smerte med mens smerte og "forstoppelse" lignende smerte som varte i ca 1-2 min, så ga det seg helt, og gikk over til vanlige mens smerter igjen... Så i kveld fikk jeg skikkelig mageknip, mens smerter og knip, gikkk på toalettet og fikk tømt meg litt og det gav seg etter en stund, ca 1 time etterpå kom det igjen, så då var det tilbake på toalettet.. men så stoppet det opp, nå har jeg bare mens smerter igjen.. sliter ofte med kynnere.. Tror slimproppen min gikk for snart en uke siden, men var ikke blod i den... Er det noe på gang? noen som kan svare, er førstegangs gravid å vet ikke hva jeg skal kjenne etter...er 37 uker..
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Somregel vet du når noe er igang...selv om du er førstegangs....! Det er forskjellig fra alt du har kjent tidligere.....men om du er i uke 37 har du nok begynt å vente litt for tidlig.....:S
anonym...! Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 jeg var innlagt på sykehus for ca 1 mnd siden, men falske rier, å måtte få sprøyter for å stoppe fødsel.. de på sykehuset ga meg streng beskjed om å ver i ro resten av svangerskapet for å hindre fødsel.. Så det at jeg kan fø før tiden trodde de ville skje...hun ene jordmora sa at det skulle ikke forundre henne at jeg kom tilbake i feks uke 36 å fødde...Magesmertene jeg har nå er noe helt annet enn jeg har hatt tidligere, jeg såver nesten ikke om nettene for jeg har mens smerter hele tiden og kynnere..alt er blitt mye kraftigere enn tidligere..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 man skal ikke tenke så mye på ukene man er men hvordan man kjenner smertene og om man idet hele tatt kjenner noen smerter. naboen min var 1.gangs og fødte 7 uker før...så man vet aldri. jeg ville sett an i kveld åssen det går, får du for vondt så ring føden. men rier gir seg ikke. men det kan være at noe er på gang.. er du urolig så ringer du føden nå. det er bare du som vet hvordan det kjennes,ingen andre kan vite hvordan, så man har fulle og hele ansvaret for å kjenne noe selv. det er det somm er så vanskelig. det er så individuelt hvordan man føler smertene, noen slipper sterke smerter i modnings tiden, mens andre har kjempe vondt. vet du om du er moden?
anonym...! Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2009 Jeg var ikke moden i uke 34, men har ikke sjekket etter det.. Smertene er verst om natta, mens smerter, men de gir seg alltid, derfor har jeg ikke ringt føden..men de kan ver ganske vonde, ligger å vrir meg i senga, men tenker alltid at de gir seg, derfor gjør jeg ingening.. kynnere har jeg heile dagen, bare å gå noen meter gir meg kynnere, ligger jeg i ro så kommer de da også.. stikkninger har jeg hatt mye av men de har blitt bedre, får de bare av og til nå... De sa på føden at fikk jeg kynnere så kje ga seg måtte jeg komme tebake, men jeg har det heile dagen, kommer og går, noen dager verre enn andre..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 men du må også huske at det er vanlig at det kan gjøre litt vondere når man ligger enn når man står. mange som må gå eller stå når man har rier fordi det gjør så vondt ellers. jeg ligger og rugger ofte når jeg har lagt meg fordi det gjør så vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå