Gå til innhold

Pusteproblemer i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i uke 37, så er snart ferdig med dette svangerskapet... :)

Men, problemet: jeg har hatt store pusteproblemer de 2 siste mnd. Har vært så ille at jeg har higet etter pusten av og til.

Men nå i kveld, greier jeg ikke det..:( Det bare stopper opp. Og jeg puster fort og tett... føler meg litt svimmel også. Skjønner at det er trykket mot mellomgulvet som gjør dette. Og at det er helt normalt. Men jeg er litt bekymret likevel. Får babyen i magen nok oksygen egentlig?? Det er jeg redd for..:( Kanskje er han like slapp som det jeg er nå??

Dette er mitt andre svangerskap, og jeg hadde ingen plager som dette forrige gang. Noen som har opplevd lignende og kan si det er ufarlig?? Vil ikke "bry" de på føden med unødvendig mas heller... men kjenner jeg begynner å ha lyst til å ringe de nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.....bedre å ringe en gang formye, enn en gang forlite

Det ville da vært normalt å kontakte legevakta hvis man hadde det sånn å ikke var gravid.

Skrevet

Ring føden. Kan være lungeemboli (blodpropp i lungene). Ofte en oversett tilstand. Si at du er redd for blodpropp i lungene når du ringer føden. Ring nå, lykke til.

Skrevet

Seriøst??? Er det farlig??

Nå blir jeg jo redd også.. Men takk for svar, begge to:) Jeg ringer dem jeg:)

HI

Skrevet

Bra, men ring føden. Legevakt er bare venting, føden tar deg med en gang. Kan være farlig ja.

Skrevet

Dette høres for meg ut som enten symptomer på svangerskapsforgiftning eller rett og slett det at barnets kropp presser fælt på lungene dine, noe som er nokså vanlig i slutten av svangerskapet.

Men, det presset du kjenner i mellomgulvet, er ett symptom på svangerskapsforgiftning altså, så ta kontakt med lege\føden\jordmor, så dem får sjekket deg og barnet opp!

Skrevet

Nå har jeg vært på føden, og nå føles det tryggere og bedre å legge seg å sove:)

Var nok helt vanlig trykk på lungene fra en baby som ligger høyt oppe ja...

Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, så er litt nervøs for det....p

Men, med normalt blodtrykk, fin hjertelyd fra babyen, og bare bittelitt feber og vann i kroppen, så føles det trygt og legge seg å sove:)

Glad jeg tok den turen likevel. Selv om jeg hater å være til bry..:D

HI

Skrevet

Kjempe fint at alt er bra.

Å det er ikke å være til bry, tenk om det hadde vært noe, å du ikke hadde skjekket, det hadde jo vært mye værre.

Det er jo en del av jobben dems, å ingenting er jo bedre enn å reise dit, å finne ut at alt er bra.

Selvom man kanskje føler seg litt som en hyptokonder i ettertid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...