JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Åhr... har så hovne bein på kvelden.. Det er rett og slett vondt!! Det strammer i foten.. Å det er også bare den ene foten som hovner opp..
Motoko Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Hei! Jeg har slitt med ekstremt hovne bein både i forrige svangerskap (var enda verre da) og nå. Bruker sko i 3 strl større enn jeg normalt gjør og de er trange. Trøsta er jo at det blir faktisk borte igjen, men tok nesten et år før jeg begynte og bli helt normal i føtta igjen. Har samme problemet som deg at beina rett og slett verker. Ene benet mitt er også mer hovent enn det andre, det kan ha med blodgjennomstrømning/åreknuter og gjøre sa legen. (er ikke farlig hvis det forsvinner igjen etterpå altså.) Det som hjelper er å ta et godt fotbad, bland f.eks litt babyolje/grønnsåpe eller bruk fotsalt, og selvfølgelig å sitte med beina høyt da..
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2009 oki! takk for tipset! det skal jeg prøve!
MaritB Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Har du vært hos legen og snakket med ham om det? Å være hoven bare i ett lem kan også bety blodpropp, så hvis dette plutselig oppsto ville jeg sjekket det ut bare for sikkerhets skyld. Er det propp så er det ofte også varmt og vondt. Ikke for å skremme deg:-) Men bare for å være sikker. Ellers så er ødemer noe dritt når man er gravid, jeg er også plaget av det, men mest i hendene og mest om morgenen. Må skylle hendene i iskaldt vann i løpet av morgenen for å bevege figrene skikkelig... Kom heldigvis bare de siste 2 ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå