Gå til innhold

Om du hadde hatt ..la oss si 800 000,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du ha betalt ned to studielån, og hatt en god slant i egenkap. til boligkjøp? Eller hadde du brukt alt som egenkap??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri betalt ned studielån...det er det gunstigste lånet du kan ha.

Skrevet

hatt alt i egenkapital

Skrevet

jeg hadde kjøpt en ny stasjonsvogn, beholdt 30 000 til en sommerferie. Og betalt resten inn på bolliglånet. Hvordan det? Har du 800 000 ¨å gi bort? he he.

Skrevet

Personlig ville jeg hvertfall kjøpt meg en ny bil.

Litt usikker på om jeg ville brukt alle de pengene som egenkap (eller i mitt tilfelle brukt alt til å betale ned på boliglån) Det lønner seg jo å ha en del i boliglån også.

Tror det er veldig inviduelt hva som lønner seg å gjøre etter økonomien ellers. Lønn, skattemessige forhold osv.

Skrevet

Jeg ville betalt ned studielånet slik at du var kvitt det. Lønner seg å ha så lite gjeld som mulig.

Skrevet

Vi har hatt et litt større pengebeløp en gang. Vi ga 50000 til hvert av barna, satt av 200000 til aksjer i egen arbeidsplass, litt på sparekonto og resten gikk til nedbetaling av leilighet. Angrer litt på at vi ikke satt av litt mer til bil, for nå har vi billån som jo er dyrere enn boliglån. Vi har beholdt studilån fordi det er et gunstig lån som også er personlig.

Skrevet

Har 0,- i lån, så 800.000 ville gått til:

Bil (150.000)

Lappen (30.000)

Ferie (10-15.000)

og resten 600.000 rett på bok som sparing til huset jeg vil bygge :)

Skrevet

Betalt ned 500000 i boliglån, 200000 i sparing og 100000 til reise, klær og masse ufornuftige ting!!

Skrevet

Kvitta meg med studielånet, beholdt huslånet, reist litt, plassert litt til ungane si starttid som voksen. Og spart mesteparten;)

Du får regne litt på kva som vil lønne seg dagleg og skattemessig, enten studielåna eller EK.

Det kostar jo å ha fleire lån, sjølv om to av dei er studielån.

Skrevet

Jeg ville definitivt fått studiegjelden ut av verden med en gang..

Skrevet

Egenkapital.

Studielånet har innebygget gjeldsforsikring helt gratis, ergo å foretrekke for de fleste andre lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...