Gå til innhold

Flere med termin rundt 14 august??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang er dere på vei? Etter deres beregninger?

Jeg og ei til her inne har termin samme dag, men hun har fått beskjed om at hun er 9 uker på vei idag - mens jeg er etter min og volvats beregning 10 uker imorgen. hehe.. Begge har vært på tidlig UL. Er bare en uke, men... synes det er så rart at vi har fått så forskjellige svar. hehe! :) Jeg vil ikke fortelle noen om gravidteten før etter uke 12, derfor det er litt greit og vite når jeg er i uke 12. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har termin 13. august, dvs 9+5 idag. Uke 12 her på BiM er fra 11+0 til 11+9.

Her inne er man i uke 12 når man er 11+X, mens på f.eks. babyverden, og hos jordmor er man i 11'efte uke når man er 11+X. Kanskje hun andre bruker den tellingen.

Skrevet

Blir så usikker, jeg. Sjekket på terminkalkulator.com nå, og da står det 9 fullgåtte uker + 3 dager. Hm, men i følge volvat (hvor jeg hadde innvendig UL) er jeg 9+6 idag...

Skrevet

Stol heller på Volvat enn et nettsted du, og dessuten dersom jeg har termin 13. og er 9+6 (etter lege), og du termin 14. må jo du være 10+0, eller en dag lenger

Skrevet

Ja det her er så merkelig! Eg og vil være 10 uker på vei!!!!!:) Eg var på ul på torsdag og fikk beskjed om at eg var 8+4, det var også volvat. Og eg fikk termin 14. august, og det har legen reknet ut ifra siste mens også før eg var på ul. Og det vil si eg er 9+0 uker idag, og det er det som står på kalkulatorene. Nå er eg skikkelig forvirret...for eg har nedtelling til uke 12 også!

Skrevet

Jeg har termin 10. august og er i dag 10+2.

Skrevet

Ja og da må eg være 9+5 idag! Da stemmer det med siste mens, med hcg nivået, utrekningen til meg og legen, og kalkulatoren på BV. Men ikkje utifra ul, så eg tror de på Volvat har regnet litt feil:P

Skrevet

Blir helt forvirret av å lese innleggene her, jeg! Syns ingenting stemmer! :)

Jeg har menstermin 12.august, og går i dag inn i min 11. uke. Er altså 10+0 i dag. Både babyverden.no og BIM er enige i det.

Har ikke vært på UL enda, så det er jo ikke sikkert det stemmer på en prikk, da! :)

Skrevet

Hei,

Jeg har termin 13. august, er idag 9+6, dvs går i min 10.- uke. Imorgen avsluttes 10.-uke, og vi starter på 11. uke.

Jeg synes også det er veldig forvirrende med den tellingen, vet aldri om nettsteder mener at man er i en uke, eller har passert en uke..

Legen satte opp 9. august som termin, selv om jeg sa fra når befruktningen var (av en eller annen grunn kom eggløsning 4 dager senere enn vanlig). Hun sa det var fordi egget kunne ha blitt befruktet når som helst i løpet av en 3-dagers periode.. Bare tull, mener jeg, og holder på min. I etterpåklokskap burde jeg løyet om når siste mens var, og forskjøvet den 4 dager for å få det riktig med telleformatet!

Skrevet

Etter babyverden sine beregninger, har jeg termin 19.aug, mens legen mente 17.august. Så uansett så vet jeg ikke eksakt før ul i uke 18 ca.

Jeg går ut i fra at termin er 19.aug, fordi disse beregningene passer best, så da er jeg 9+0 i dag:D

Skrevet

Ja eg har funnet ut at eg er 9+5 idag med termin 14. august. Det har nok noe med sykluslengden å gjøre at vi ikke er komt like langt! Så det de sa på volvat til meg, må være feil. For det stemmer ikke med mens, syklus, eggløsning, blodprøve, eller kalkulatorene her inne.

Skrevet

Jeg har termin 12. august, og jeg fikk i dag beskjed fra fastlege om at jeg var 10+0 uker på vei. Det samme sa Rikshospitalet på torsdag.

Skrevet

har termin 11. august.

Så er 10+1 idag

Skrevet

Har termin 18 august. Er i uke 9+0 i dag enligt UL.

Skrevet

Har termin 10.august, så er 10+3 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...