Kariannekva Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Har lyst til å begynne å studere neste år og lurer på hvordan dere synes det er å kombinere studier med små barn? Når jeg evnt. begynner og studere har jeg 3 barn under 4 år... Går det?? Vurderer også å ta studiene over 4 år. Noen som har noen gode råd?
*Udon'tKnowMe* Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg tar det over 4 år, altså 75%.. Jeg har bare et barn da, men synes det for det meste går greit.. Det som er værst er praksisperiodene.. Nå skal jeg snart ut i en 10 ukers praksis, og er litt spent på om puslespillet løser seg.. Ellers går det fint, man må bare lære seg å være strukturert.. Lese når man kan, og bruke tia si godt =)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 det er forresten ei i klassen min som er alene til 3 stykker, og det har gått veldig fint sålangt for henne! =)
Kariannekva Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2009 Jobber du i tillegg til å studere?
AO3 Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Søskenbarnet mitt går sisteåret på sykepleien... Hun har ikke barn selv, men det har veldig mange av medstudentene hennes, så det må være fullt mulig å gjennomføre studiene selv om man har barn.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Jeg tar en og annen ekstravakt på sykehjemmet, men ikke noe større.. har ærlig talt ikke tid til det.. jeg må lese når snupp er i barnehagen eller sover eller så greier jeg ikke henge med på skolen Dessuten prøver jeg å jobbe såpass iherdig at jeg kan ta meg fri i helgene og være sammens med Tias med god samvittighet =)
Kræsj pink Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Hei:) Jeg er sykepleierstudent på første året. tar det på 3 år, begynte når datteren min var 4mnd. Jeg synes det går kjempefint! Men nå er det nok mer hektisk med tre barn antar jeg:) Vet om flere alenemødre som går på sykepleien.... å har du en mann i tillegg som hjelper til tror jeg det skal gå helt fint. Siden datteren min var/er såpass liten enda leser jeg mest om kveldene når hun sover.. men har du barn i barnehage kan du jo benytte deg av de timene. Praksisperiodene kan bli et lite puslespill, har ihvertfll vært det her, men med goood planlegging går nok det også
Vilja<3 Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Det er nok ganske individuelt. Min søster begynte på sykepleien i fjor høst, men hun sluttet etter noen mnd. Hun har to barn på 1 og 6 år og hun synest rett og slett det var alt for slitsomt og hun orket ikke ha presset med all lesingen over seg i helger osv. Jeg går første året på sosionom utdanningen nå (har studert tidligere og). Har to barn på 9 og 2,5 år og det går greit synest jeg men er slitsomt i eksamensperiodene. Hadde jeg vært deg hadde jeg hvertfall tatt det på 4 år, når du har 3 så små barn. Lykke til:)
3 har blitt 4 Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Hei. Jeg startet når minste jenta var 6 måneder. Ikke noe problem! Mange har barn, og du har heller ikke skole hver dag(bortsett fra i praksisperiodene). Det er ett stort pensum,men det har gått greit for meg..Ofte er det forelesning halv dag, så kan du bruke resten av dagen til å skrive oppgaver;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå