Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Jeg tenker på å søke om utvida permisjon fra jobben for å være hjemme med babyen min noen måneder til. Spørsmålet er om jeg har lov til å jobbe som dagmamma i permisjonen?? Er det noen her som vet?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg vet ikke, men går ut i fra at permisjon er permisjon, å jeg har jobbet med flere mennesker som har vært i permisjon fra en annen jobb, for å prøve noe nytt. Så går ut i fra at det ikke skulle være noe problem. Du kan jo ringe nav å høre.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Det var det jeg tenkte også Får ringe nav å høre for sikkerhetsskyld. Takk Noen som kanskje vet sikkert? hi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Dette har faktisk ikke nav noen ting med.. Det er din arbeidsplass som bestemmer dette..De fleste er sikkert samarbeidsvillige, men enkelte innvilger faktisk ikke permisjon når de hører du skal jobbe med noe annet..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 og for alt i verden,,ikke ring nav hvis du har tenkt å jobbe svart...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Neida skal være hvit dagmamma isåfall Får håpe de er samarbeidsvillige da.....
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Jobben kan ikke nekte utvidet perm, man har rett på perm fram til barnet er 3 år, 1 år lønna, 2 år ulønna.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Det er bra:) Men som sagt ;Nav har ingenting med dette..Regner med at arbeidsplassen din er samarbeidsvillige ja..Du søker jo permisjon grunnet ønske om mer samvær med barnet ditt..Og om du kombinerer dette med annen jobb, er sikkert det samme for dem. Hadde vært verre om du jobbet en helt annen plass, og hadde andre til å passe barnet ditt. To av mine venninner gjorde det..Og jobben trakk tilbake permisjons-innvilgelsen(vet ikke om det er det det heter,he,he:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Så bra da!! Men hvordan søker jeg om det? Og hvor seint kan jeg gjøre det? (har igjen 1mnd av permisjonen nå) Og kan jeg søke om 3 nye måneder nå, for så å søke om et halvt år til seinere hvis jeg ønsker det?? Hi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Det er sant, ..tror jeg (er ihverfall slik ider jeg jobber i kommunen, men vet ikke om alle arbeidsplasser har det slik)..men som sagt så kommer det jo ann på om man skal være hjemme med barnet da..Kan ikke uten videre jobbe andre steder istedet..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Det har jeg ikke peiling på, vet bare at man har rett på 2 år ulønna. Varierer sikkert fra jobb til jobb, du burde sikkert skrive en søknad i kveld å sende den i morra, for jobben min ville _helst_ ha 3 mnd forvarsel på permisjoner, fordi de må ha inn vikarer og sånt. Så jobben din setter sikkert pris på å få søknaden så fort som mulig.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Er man dagmamma, så jobber man jo hjemme, å er sammens med sitt eget barn også.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Du leverer en skriftlig søknad til arbeidgiver. Er vel litt forskjellig når du må gjøre det. Kommer jo litt ann på hvor lang tid de trenger for å ordne eventuelle vikarer for deg osv..Jeg søkte ca 4 mnd før permisjonen gikk ut..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 Er det sånn standard søknad, eller kan jeg formulere en selv? Hehe, nå spør jeg mye
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Derfor tror jeg at HI ikke vil få problemer med dette.. Huff, ble veldig rotete dette. Når vi alle er anonyme..Svarte egentlig til deg istad..Når du skrev at alle har krav på ulønna permisjon etter endt fødselspermisjon. Du har helt rett, men ikke alle arbeidgivere som liker at de da jobber andre steder. Men HI trenger nok ikke tenke på dette, så dumt av meg å nevne det:)
___ Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Du kan ta arbeid som er forenlig med å ta seg av barnet, som å være dagmamma eller drive fammiliebarnehage, men du kan ikke ta annet arbeid med mindre arbeidsgiver godtar det. Husk å søke arbeidsgiver i god tid. Normalt er 4 uker minimum søknadsfrist.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #17 Skrevet 11. januar 2009 Når jeg søkte permisjon, så "bare" formulerte jeg selv. (syns ikke det var bare bare å finne ordene da, så til slutt så ble det: Jeg søker permisjon for å være hjemme med barnet mitt i 9 mnd)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 Takk for svar alle sammen! Ble imponert over at jeg fikk så mange fornuftige svar her på så kort tid Tror jeg har oversikt nå! Får skrive en søknad i kveld og levere den i morgen, så får jeg bare håpe det går i orden. Tusen takk jenter Hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå