Gå til innhold

Når kjente dere liv hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... det sies at ingen svangerskap er like, og det har jeg jammen meg erfart. Runde nummer tre, og sitter allikevel med en del spørsmål.

Når kjente dere liv første gang, og når begynte dere å kjenne liv hver dag??

Til dere som har født tidligere.... har dere kjent liv tidligere eller senere ved dette svangerskapet??

Er selv i uke 17. Har kjent liv, men langt i fra hver dag. Og nå begynner jeg å bli utålmodig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 24 kan jeg med sikkerhet si at jeg kjente liv minst en gang hver dag.

Men fortsatt veldig stor variasjon med HVOR mye pr dag.. Nå i uke 28 er det minst 5ganger pr dag

Første gang jeg var gravid var det en uke eller to tidligere, men nå har jeg morkake som demper alle spark til venstre for navelen..

Skrevet

Så sent... ja det viser jo hvor forskjellig det er. Jeg har kjent i uke 14-16 hver gang. Men sist gang kjente jeg liv regelmessig med èn gang. Første gang lå morkaken delvis i veien, og dempet betraktelig, har mistanke om at det også er slik denne gangen. Blir bare urolig når det går litt tid mellom hver gang jeg kjenner noe... dessuten klarer jeg ikke å skille på liv og normal mageaktivitet heller...

kjekt å høre hvordan andre opplever det.

Skrevet

Hei :) Dette her er også nr 3, og jeg er i uke 17, og jeg tror ikke jeg har kjent noe liv enda jeg. Mener hvertfall at med nr 2 så kjente jeg det før uke 17, men nå kjenner jeg jo ingenting. Men det kommer vel :) .. Men husker ikke med de andre når jeg kjente liv hver dag.. Man glemmer jo så fort!

Skrevet

Hei

Er gravid med nummer tre, og har morkaka liggende foran.

Jeg kjente litt allerede fra uke 13-14, men ikke tydelig, ikke hver dag, og ikke regelmessig nei. Ble litt lettet da jeg fikk høre at morkaka ligger litt foran, på UL, for da skjønte jeg hvorfor jeg ikke kjente så tydelige spark.

Er nå i uke 23+5, og kjenner spark hver dag. Mer eller mindre. Ikke alltid så tydelige spark, for det lille nurket snurrer rundt, og sparker til den ene siden, og neste gang er det den andre siden. Og så går det en liten stund, så sparker den bakover mot blæra :-)

Men det er godt da, å kjenne sparkene.

Tror i uke 19, eller var det 20 at det kanskje var en dag eller to at jeg ikke kjente så mye spark, og ble utrolig. Men mener å ha lest noe sted at det er for tidlig å kjenne regelmessige spark da.

Håper dette var litt motiverende da :-)

Skrevet

Eg har kjent liv kver dag, helt fra den dagen eg var sikker på at det var liv eg kjente, i uke 20 :).. Tror kansje eg kjente noe i uke 18 og, men er litt usikker, vertfall siden morkaken min ligger framme i livmora..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...