Lykkelig til snart to:) Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Er dere beskymret for å føde der, de har jo fått mye kritikk fordi de har færre fødeplasser og ansatte osv. Jeg skal selv føde i sommer, da det er flest fødende og ferieavvikling:/ Lurer på om jeg burde bytte sykehus, fødte på bærum sist, men ville prøve ahus i og med at vi sogner dit og at alt er nytt............
❤Silly Dilly ❤ Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Dere burde absolutt føde på Ahus. Det er flotte fødeavdelinger,og jordmødrene er veldig flinke og hyggelige. Barsel er også veldig bra der. Selv om det er nytt sykehus så vil de ha tid til dere. Selv om de har færre fødeplasser vil ikke dette gå ut over de som allerede har fått plass. Lykke til =)
Lykke X 4 Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg skal føde der midt i fellesferien. Men har ikke tenkt til å bytte sykehus selv om det er en del skriverier i media nå. Og skulle det ikke være plass, får vi heller ta det som det kommer. Ferieavviklingen og mange fødende vil kanskje være et problem i sommer, også på de andre sykehusene vi "sogner" til.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Er jo flere som har klaget på at etter fødsel, så har de ikke hatt noe sted å være, fordi det er fullt både på barsel og på hotellet. Å selvom jeg har plass nå, hva hjelper det, om alle fødestuene er opptatt når fødselen setter i gang. Da kan jeg i værstefall bli sendt til Drammen eller Fredrikstad, http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4034831.ece
Eplejuice Fødeklar Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Eventuelt føde på ahus, å så bli sendt til drammen eller fredrikstad.
Mia29 Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Jeg skal ikke føde på Ahus, men ville bare si at jeg har hørt det har blitt utrolig fint der. De har visst flere veldig fine familierom. Dere får jo håpe at ting har gått seg litt til når det kommer til sommeren. Det er jo tross alt noen måneder til. Elelrs så har vel en del av de fødende som skulle til Ahus blitt sendt til Oslo sykehusene også ikke bare Drammen og Fredrikstad.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Problemet er at problemet løser seg ikke før pasienthotellet er ferdig i 2010. Siden de har kuttet ut så mange barselsplasser. Å jeg har ingen planer om å vente med å føde til 2010 altså
Lykke X 4 Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Dette sa jordmor til meg: De hadde enda ikke klart å finne noen fødende som hadde blitt avvist på AHUS ( i forbindelse med mediaoppslagene). Og at sykehuset tar høyde for travlere perioder og ferieavvikling når de tildeler fødeplass, så vi som har fått fødeplass skal kunne føle oss trygge. Dog det kunne skje at det det ikke var plass, og man kunne bli sendt et annet sted. (Men det vil jeg tro også kan skje både på Riksen, Ullevål og Bærum)
Hyacinth Bucket Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Jeg skal føde på ahus, har fått plass, men kan de ikke ta meg i mot når fødselen er i gang, så reiser jeg til kongsvinger. Hadde det ikke bra på ahus sist. Jævlig jordmor (var gjennom 4 skift - men de 2 jeg hadde om natten var flinke) og 4-mannsrom på barsel, men sjansen for at det blir slik igjen anser jeg som minimal. Så lenge de har lystgass, epidural og ei seng er jeg fornøyd. Er jo ikke snakk om så mange dagene. Tar det som det kommer. Gidder ikke grue meg for alt rundt fødel allerede nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå