Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Alle som prøver å bli gravide og som gjerne har prøvd en stund har vel hørt den frasen. Tenkte bare jeg skulle dele noen av mine erfaringer med dere prøvere. Med nr 1 ble jeg gravid uten å vite det, mens med nr 2 tok det nesten 2,5 år. Jeg tok EL-tester, tempet, hadde jevnlig sex. og finkjemmet internett etter tips og råd. Jeg prøvde lav-karbodietter, tok hostesaft ved EL, Wild Yam og 100 andre kjerringråd, og jeg prøvde å ikke tenke på det å bli gravid - ha ha ha for en stor vits. Jeg ble så stresset over og ikke tenke på det, for det gjorde jeg jo hele tiden, og følte mer og mer at jeg gravde min egen grav. Til slutt tenkte jeg at jeg skulle prøve akkupunktur - og dette satt på første forsøk, og jeg priset henne lykkelig for at hun hadde hjulpet meg. Nå i ettertid har hun forklart meg at hun mente det faktisk ikka var nålene som gjorde susen. Etter første time hos henne hadde hun bedt med gjøre følgende. Vært forsiktig med melk, hvitt mel, sukker, banan og sitrusfrukter - deribladt juice. Hun sa videre at i de fleste tilfeller av uforklarlig barnløshet, kan det faktisk være at man har et hint av matallergi, og at overnevnte er stort sett det man reagerer på. Om det er riktig vet jeg ikke, men det klaffet for meg - jeg kuttet ut alt dette en mnd - og spiren satt. Dette at man ikke skal tenke og "stresse" synes jeg ikke er noe godt råd, det gjør bare vondt verre. Da er det viktigere å ikke gi opp. Håper dette kan være til hjelp for noen. Lykke til alle sammen.
SuperKlar86Gravid Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Oj, det har jeg aldri hørt før ! Om ikke det sitter denne pp`en heller, så skal jeg jammen gjøre det! Jeg drikker faktisk mye melk.... Men hvit mell? Betyr det at du ikke spiste brød eller? ....
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2009 Du kan spise brød, bare det ikke inneholder mer enn 50 prosent hvitt mel. vhete eller spelt. Dette ser du når du leser på ingrediensene på brødet, står hvete eller spelt først, betyr dette at det er disse ingrediensene som det finnes mest av, står det listet en grovere meltype først, så kan du spise brød med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå