Gå til innhold

Flergangs og strekkmerker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr. 2 og sist fikk jeg ikke strekkmerker. Jordmor sa da at da kom jeg mest sannsynlig til å ikke få det neste gang heller. Noen som dette stemmer med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke strekkmerker med første..(fødte i nov)

Men med andre fikk jeg fire streker på venstre side av magen. Hadde termin 22 juni, siste delen av mai mnd og fram til termin var det stortsett 30 grader. Jeg satt for det meste inne, men varmt var det. var ikke noe større enn første gangen, gikk overtid med begge. Tror rett og slett jeg drakk for lite at det var grunnen til strekkmerkene.

Det mente jordmoren min oxo. Syns det er dårlig av en jordmor å si at du mest sannsynlig ikke får strekkmerker denne gangen heller.

Det vet jo ikke hun..

Skrevet

Du kan jo få det uansett, men du har tydeligvis veldig elastisk hud, og har nok stor sjanse for å slippe billig unna :)

Skrevet

Jeg har to barn og fikk ikke strekkmerker med noen av dem.

Nå er jeg i uke 28,ser ikke strekkmerker enda.Håper jeg unngår dem denne gangen også.

Har ikke vært plaget med noe vann i kroppen under svangerskapene.Førstemann var nesten 4 kg og andremann var 3500 gr.

Skrevet

Kan hende jeg er heldig med huden, men jeg drakk mye vann og smurte magen mye (husker hva den oljen het, fra Weleda...) så det hjalp kanskje?

Skrevet

Det sa jordmor til meg også, men jeg tror det ikke før jeg får se det! :) Hun sa det forresten enda mer bastant.

Det kan godt hende at det er mest sannsynlig at vi slipper, men det er jo ingen garanti.

Jeg fikk strekkmerker på hofter og lår ved puberteten, så jeg tror ikke huden min er så fantastisk elastisk. Magen min var nok heller litt liten, jeg mistenker den blir større denne gangen, og er derfor forberedt på blårøde, fine strekkmerker på magen. (Eller, så forberedt man kan være da, mens man håper av hele hjertet at de ikke dukker opp.. ) Men, heldigvis er det jo ikke verdens undergang.. .. :)

Skrevet

Jeg fikk ingen strekkmerker med nr 1 - og ser ut som ett norgeskart på magen nå med nr 2!!!! Skal sies at jeg har extrem stor mage og er på 13 dagen overtid da....

Fikk ikke strekkmerker før langt uti uke 34 var det vel....trodde jeg var heldig å skulle slippe unna- men den gang ei....:S

Får håpe du er heldigere enn meg.....

Skrevet

Fikk strekkmerker på hofter og pupper forrige gang, men ingen på selve magen (har også anlegg for strekkmerker generelt - fikk også masse i puberteten). Denne gangen har jeg fått enda fler på hoftene (går det an?) og ser at det har sneket seg på 2 stk på selve magen så langt også. Antar at det kan komme fler da jeg mener de fleste kom veldig sent forrige gang.

Er forøvrig større (både i størrelse og sfmål) denne gangen enn sist...

Skrevet

jeg går gravid med nr.4 og vært svært heldig....

jeg har jo gått opp mellom 10 og 30 kilo i de forskjellige svangerskap, og ikke fått ett eneste strekkmerke..enda..

men jeg syns jo ikke en jordmor kan "spå" slikt... for ingen regel uten untak! (håper jo jeg slipper denne gangen også da)

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3, ingen strekkmerker så langt. er i uke 29 nå. Men jeg har begynt å få masse vann i kroppen og det lover ikke bra. Maserer inn huden med krem hver dag. På hoftene har jeg derimot strekkmerker fra puberteten da jeg plutselig fikk hofter, så huden min kan fint revne når som helst vil jeg tro. Svigerinnen min er også 3 barnsmor og fikk strekkmerker på sistemann . Skikkelig surt!

Skrevet

fikk ikke strekkmerker med førstemann men fikk uendelig mangemed andremann nå med tredjemann ser det ut til at jeg ikke har fått noen nye enda. men kan i grunnen ikke si det sikkert da jeg har så mange fra før.

Skrevet

Fikk ingen med nummer en. Men MANGE med nummer to :( Skal manne meg opp til å være stolt av dem, har jo verdens skjønneste lille pjokk =)

Skrevet

Kjenner en (mann) som kaller det for skrytemerker..

Noen som vet om Weleda har de oljene enda? Og evt. hvor får man tak i de? Bestilte de på nett sist (5 år siden det da..)

Skrevet

Jeg hadde ingen strekkmerker i første svangerskap, litt i andre svangerskap rundt navlen, og nå i tredje svangerskap unngår jeg å se på magen min i godt lys, sukk. Sånn kan det gå, kommer jeg noen gang til å gå i bikini igjen?

Skrevet

Jeg fikk ingen strekkmerker med min første til tross for at jeg kun var 44 kg da jeg ble gravid og gikk opp 32 kg. Lille meg hadde en gigantisk mage og fikk stort barn.

Men, denne gangen er magen mindre. allikevel ser det ut som jeg får strekkmerker denne gangen. har ikke fått noen til nå, men føler jeg ser litt antydninger til strekkmerker på nedre del av magen under navlen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...