Gå til innhold

dere som har født for tidlig.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan var det med andremann..kom h*n også før termin, eller har noen opplevd å gå overtid? Jeg fødte nesten 6 uker for tidlig sist...nærmer meg den tiden nå, og da kommer jo tankene. noen som vet om sjansene for å føde for tidlig denne gangen også øker når man har gjort det en gang?

Håper så mange som mulig svarer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.jeg venter mitt 4 barn. nummer 1 ble tatt med planlagt keisersnitt 2 uker før terminen. nr 2 kom 1uke over terminen.Nummer 3 kom 3,5uke før tiden. Nå er det 2,5uke til terminen og håper ting skjer snart,,,hehe Jeg spurte jordmora for en stund siden om kjangsen var større for at jeg fikk før tiden denne gang...hun sa bare at det var det vanskelig å si noe om....jeg vet at min var 2600g i uke 35+5 så han kan bare komme syntes jeg:)

Skrevet

hei:) min første kom to dager over terminen, nr 2 kom i uke 36 å nr 3 kom på dagen jeg hadde termin...

vanskelig å si om det har noe å si når man fikk babra,,, men har en venninne å hennes barn har alle kommet 8 dager over terminen...så kan jo hende det er induviduelt:)

Skrevet

Hei jeg har fodt 3 ganger, er pa min fjerde gang.

Har alltid fodt fortidlig, men ikke like mye. 1 gang var jeg 14 dager for og det er ganske normalt. 2 gang fodte jeg i uke 28 med fortidlig vannavgang.

3 gang fodte jeg 3 uker for,men da la jeg inne pa overvakning fra uke 30-34 etter uke 34 er det ikke noe farlig a fode. hun var 2400g sa ikke sa lita. De siste gangene fodte jeg for tidlig pga at livmor halsen begynte a opne ganske tidlig. Denne gangen har jeg vert pa mange kontroller alt er helt okey. Er i uke 38 er klar til a fode.

sa var d en spes grunn for at du fodte tidlig sist gang, alle svangerskap er forskjellig men ta kontakt med jordmor og be de sende deg pa ultralyd for a se om du har opning eller at det er noe som er pa gang. Det kan jo roe deg litt ned, slik at du ikke er nervos.

Skrevet

fikk mine to første uke 37 og nr.3 uke 38:)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk også førstemann 6 uker før.

Så kom nr to 5 uker før..

Nå går jeg med nr tre og har 3 uker igjen..

Har forventet at han skulle komme "når som helst" lenge nå:P

Skrevet

Jeg fødte 7 uker for tidlig sist. Nå er jeg i uke 40, så denne gangen blir det ikke prematurt. Du har en økt risiko for prematur fødsel. Hvor stor risikoen er avhenger av hva årsaken til for tidlig fødsel var. Dersom det for eksempel bare skyldtes en liten infeksjon, kan dette behandles og unngås i neste svangerskap slik at du ikke føder for tidlig igjen. Skyldtes det svak mormunn, er det større sjans for at det skjer igjen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...