Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det? Klar til bursdag? Jammen har de blitt store...

Vi hadde familiebesøk i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Klar og klar, har vært syk i en uke nå, og ungene fulgte etter på onsdag, så her har det vært sykestue:-s Men vi er på bedringens vei heldigvis.

Skal ha familiebesøk på tirsdag.

Ja, de har blitt skikkelig store. Syns det er så rart. Kan jo ha samtaler med ham nå, selv om de fortsatt består av en del babling fortsatt:-)

Hvordan er det med M? Lucas er en skikkelig villbass med (alt for) sterke meninger, kan bli en skikkelig hissigpropp. I går ble han så sint når vi skulle pusse tennene at han smalt munnen i vasken:-( Stakkars, han hylte som en stukken gris og knuste en bit av fortannen sin. Det var vondt i mammahjertet, det:-( Men heldigvis er det så liten bit at det går nesten ikke an å se, ikke for andre ihvertfall. Tannen er heller ikke misfarget, så tror det har gått fint.

Men jeg hører smellet om og om igjen, fy søren. Det kunne gått mye verre:-s

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg inn i samtalen, men du burde tatt røntgen av tennene til Lucas ettersom de tennene som ligger under kan ha tatt skade når han smalt i vasken! Er alltid lurt og gjøre det! Ring tannlegen i morgen og be om time for og ta røntgen!

Skrevet

Å, nei :-/ Det kunne nok gått mye verre, ja...

M er en viljesterk tass også. Broren på 4 blir jo engstelig når han setter i gang (og M er ikke så mye mindre i størrelse heller..) Flere som har trodd de er tvillinger :-P

Men han har roet seg etter at språket løsnet veldig før jul. Kan faktisk sitte litt på fanget og kose av og til :-O ;-)

Koser seg veldig i barnehagen heldigvis...

Vi hadde en forferdelig sykdomsperiode før jul. Var syke i ca 2 uker mer eller mindre alle 4. Håpløst... Håper det blir lenge til neste gang. Jeg hadde lungebetennelse, og begge ungene hadde omgangssyke + kraftig forkjølelse. Usj...

God bedring til dere.

Skrevet

Herlige barn...: Jeg har vurdert det, men har forstått at de ikke gjør noenting uansett, siden det ikke er skoletenner..?!?

Men tannen er ikke misfarget heller, skal den ikke bli det hvis de under er skadet da?

Spetakkel: Jeg ser at Lucas er større enn Adine var også, det er ikke kjempestor forskjell på de heller. Litt såklart siden det er tre år mellom dem, men jeg tror ikke det kommer til å gå veldig mange år til han tar henne igjen.

Kjempekjedelig å være syk. Håpløst ja, det er ordet. Jeg har hatt hodepine i flere dager, og kjenner at jeg har dotter i ørene som ikke vil ut. Og når jeg hoster, kjennes det ut som om hjernen skal sprenge. Skikkelig digg, hehe;-)

Godt at dere har blitt bedre da ihvertfall, lungebetennelse og omgangssyke er ikke det beste som finnes, nei:-s

Skrevet

De vil ikke gjøre annet enn og ta røntgen og dersom den tannen som kommer etterpå som tross alt er permanent ligger i trykk så trekker de melketannen til din sønn for og avlaste trykket! Regner med du ikke vil at han skal få skade på de permanente tennene?

Bedre og ta en sjekk i alle fall!

Skrevet

Ja, vi nådde det i siste liten. Helt frem til julaften om morgenen var jeg i tvil om vi kunne reise til mine foreldre....

M er en skikkelig kraftplugg ;-) Han er allerede over 15 kg og sikker 95 cm.

Skrevet

Oi såpass:-) Jeg har ikke vært og målt Lucas enda, ble du innkalt til 2-årskontroll eller?

Herlige barn, whæææ, det hørtes ikke moro ut. Håper han slipper å trekke tann!!! Men da skal jeg ta en telefon. Takk for tips.

Skrevet

Nei, har målt han selv ;-)

Er vel ikke 2-årskontroll før de er 2 år og 3 mnd hvis jeg ikke husker feil fra A..?

Lykke til med tannen :-S

Skrevet

Tennene trenger heller ikke bli missfarget dersom de blir slått, sønnen vår slo ut en tann og ettersom han blødde såpass mye så ringte vi legevakta og de sa vi burde ta røntgen og se at de andre tennene som lå under ikke hadde tatt skade selv om tannen ble slått løs!

Skrevet

Ok ja, greit å vite. Skal ringe tannlegen imorgen. Håper det går bra med ham. Huff, stakkars gutten min:-s

Spetakkel, nei det er det som er problemet, jeg husker ikke, hehe;-) Har ikke peiling på når det er kontroll igjen:-s Men tror jeg må måle selv jeg også!! Stoore guttene våre. Er ikke mye baby igjen her i huset. Og venninnen min har nettopp fått sjokoladebaby, en uke siden imorgen *sukk*

Skrevet

Jeg er ikke det minste babysyk faktisk. Føler veldig ferdig! Babyer er selvfølgelig søte, men jeg er så glad jeg slipper ha de med hjem og amme og styre - he he.

Skal bli tante til sommeren da - det blir stas...

Er ganske sikker på at det blir i april for oss.

Skrevet

Åh tante, sukk. Jeg vil også bli tante! Men søsteren min bor jo uansett i London:-s Kjenner jeg trenger å ha en baby i nærheten, hehe. Venninnen min bor i Bø også, så jeg er litt småsyk:-) Men jeg merker jeg helt fint kan klare meg uten ammestress og de første månedene selv. Det blir nok ikke noe baby her heller;-) Er helt enig, det er greit med større barn som klarer en del selv, og som man kan ha med på ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...