Gå til innhold

Tattoo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å tattovere seg når man er gravid?

Er over halvveis, og har endelig fått tid til å tattovere meg, men vet ikke om det er farlig eller ei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke tattovere seg når man er gravid, å helst ikke mens man ammer heller.

Skrevet

Hvorfor skal man ikke tattovere seg når man er gravid?

Utstyret er jo sterilt, og man bruker jo hansker og sprit?

Skrevet

Ja, men uansett så er det en sjanse for infeksjoner osv. Om du feks. har streptokokkbakterier på huden, og får de inn i tattoeringa så kan man bli veldig sjuk. Det er og ikke forska veldig på om det kan gå blekk i blodet og i melka når man tattoerer seg.. Og hvordan det kan påvirke barnet.

Kroppen skal konsentrere seg om baby/morsmelksproduksjon og ikke om å lege såret som skapes ved å tattoere seg..

Ikke ta meg som motstander av tattoeringer, jeg har flere.

Jeg fikk lov av min tattoør å tattoere små tattoeringer mens jeg amma, så lenge jeg ikke fullamma. At barnet var stort og friskt, og det fikk annen mat i tillegg.

Skrevet

Er det ikke noe sånn med at fargen ikke setter seg/blir som den skal også? Mener å ha hørt et eller annet om det, uten at jeg skal si det med sikkerhet. Veit iallefall at den ene tatoveringa jeg tok i begynnelsen av svangerskapet er dårligere enn de 10 andre - som er tatt av samme tatovør. by the way. Men mulig det bare er et "rykte".. I dunno! :-) Men hør med et seriøst tatoveringsstudio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...