Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Noen her som kun går i merker som Marc jacobs, Gucci, D & G, Prada og lignende?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Lurer fordi jeg vil vite hvor dere kjøper sko. Og hva slags skomerke dere liker best.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 En garderobe med bare Hugo, Acne, Alexander Wang, Prada, samt en del mer rocka som Ed Hardy, Smet så hadde jeg vært i heaven.. Basic plagg har jeg ikke råd til å kjøpe så dyrt, men kåper, jeans, støvletter og vesker er det merkene over det går i. Men en dag, når det er peng på bok så kansje........
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Nei, men skulle ønske min gaderobe var litt mer ekslusiv, Det mest ekslusive jeg har i skapet er noen kjoler og boots fra Acne, som jeg er veldig fornøyd med.. Ellers hadde jeg ønsket meg noe fra Marc Jacobs, Chloe, Chanel...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Prøv butikkene nederst i Bogstadveien og i Hegdehaugsveien ;-)
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Aller helst skulle jeg bare handlet Max Mara og et par italienske merker som ikke er så kjente, men fiiiiiine og for dyre for min lommebok, men siden økonomien rår syr jeg litt vogue, handler noe brukt og sper på med behagelige joggebukser fra H&M ol.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Nja, skal man virkelig shoppe og bruker penger kan man like gjerne spandere på seg en tur til Milano, Paris eller Geneve (litt avhengig av hva slags klær man liker). Det er ganske rimelige billetter å få tak i og man trenger jo bare en natt for å raide butikker. Bedre utvalg enn Bogstadveien, det kan jeg love deg HI
Gjest Siklerotte Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Det er jo dårlig utvalg av det meste i Oslo - men du får jo en god del sko av forskjellige designere/merker over store deler av Majorstuen/Frogner i hvert fall.
Gjest Siklerotte Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Ikke så mye sko igjen - noe, men det er igjen mye dårligere enn det du finner på Majorstuen/Frogner.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Det er sant, men det hender man finner en lekkerbisken der også, så når man begynner å bli desperat kan man ta seg en tur dit også.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 sko, vesker, belter og ytterplagg kjøper jeg alltid dyrt. favoritt på vesker er marc jacobs. når det gjelder pumps er gucci min favoritt. basisplagg kjøper jeg i kjedebutikkene, men nolita går det en del av, synes de har flotte og særegne plagg selv om de er litt dyre. dyre jeans har det ikke blitt så mye av i det siste, men seven var favoritt for ett par år siden.
malingus Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 Hmm... Dette var for meg en merkelig tråd! Hvorfor ønsker dere at dere kunne hatt en mer eksklusiv klesstil? Hva er bra med dyrt? For meg er det mye mer logisk å ønske seg en nyere, tøffere, stiligere, whatever garderobe. Men en dyrere en?? Hvorfor det? Skulle jeg ønsket at jeg hadde mye penger, ville jeg heller brukt dem på reiser, opplevelser, konserter, musikk og sånt.
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. januar 2009 #18 Skrevet 12. januar 2009 Jeg skjønner det, jeg. Slike merker som nevnt ovenfor her, har bedre kvalitet, bedre passform og man føler seg gjerne bedre i dem. Skulle virkelig ønske jeg hadde råd! Men jeg er født med kronisk dårlig samvittighet, så hadde vel ikke klart å gjøre det uansett.
malingus Skrevet 12. januar 2009 #19 Skrevet 12. januar 2009 Jo men da hadde det vel vært mer naturlig å si at en skulle ønske at en hadde råd til slitesterke kvalitetsklær. Fremfor å ramse opp motemerker. Eller? Finnes jo gode klær med totalt ukjent merke. Så erd et virkelig det en vil ha, har vel ikke merket noe å si?
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. januar 2009 #20 Skrevet 12. januar 2009 Det er jo forskjell på "slitesterke kvalitetsklær" og designerklær. Som sagt er Gucci, Prada ol. myyyyyye bedre i passformen.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 12. januar 2009 #21 Skrevet 12. januar 2009 ja, det er sant som Bolledeig over her sier, de har bedre kvalitet. jeg kjøper mindre, men dyrt, så hvis dere går på hm en gang i uka, handler jeg 4 ganger i året, men for en større sum. tror ærlig talt ikke jeg bruker så mye mer på klær og tilbehør enn de fleste. jeg har klærne ol lenger og blir mindre lei dem. kjøper kanskje 1 dyr veske i året, mens dere kjøper kanskje 10 relativt billige, så da går det opp i opp.
TurboMaria Skrevet 12. januar 2009 #22 Skrevet 12. januar 2009 Jeg kjøpte støvlettene mine på Obs! og de fleste klærne mine er kjøpt på H&M eller Cubus. Så lite med ekslusivitet er i gården. Det dyreste plagget jeg ha eid var ei vann-og vindtett jakke fra Jean Paul til 1500,-, men den var så kort, så jeg ga den bort til søstra mi. Hadde vært gøy og eid en skikkelig eksklusiv kjole eller sko, veske, jakke, men foreløpig har jeg ikke råd.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #23 Skrevet 12. januar 2009 Ehh, myyyyye bedre passform er vel å ta litt i? De er jo ofte så små i størrelsen at bare de på under 170 og under 50 kilo kommer inn i klærne? De er jo ikke beregnet på kvinenr fra norden... Som atletisk dame på 180 så har jeg ikke nubbbert å finne klær som passer..Mulig en og anne kjole, men buksene er alt for korte, overdeler for korte i armene, og skjørt blir "feil" lengde i forhold til hva de skal være.. Nå er dette et problem uansett dyrt/billig da, men bedre å betale mindre for klær som ikke "Passer"helt en i dyre dommer bare for å få riktig merke.. På Mango på Mallorca var størrelsene veldig bra faktisk..DER var det passform som passet meg,- ikke spes dyrt heller der..... SÅ å sitte og forsvare merkeklær med bedre passform og kvalitet blir litt dumt..Hvor stor forskjell ER det på en dongeribukse i kvalitet da? Passformen er jo ulik, men der er det nesten ingen som liker samme type fasong.... Men man må betale opp imot 10 000/20 000 for en merkebukse fullpris, også kan man få en for 600 på B-Young som passer perfekt..HVOR er kvalitetsforskjellen der?? ALtså, en jakke til 2000 kan da ikke være MYYYE dårligere enn en Chaneljakke til 50 000? Prisforskjellen ligger ikke i kvaliteten..... Helt greit at noen liker merkene, men det er ikke KVALITET som spiller inn, men MERKET:.Det må man bare innrømme..Hadde også syntes det var gøy med en armanidress og en CK kjole, men føler at det er andre ting jeg setter først...Ikke at jeg hadde hatt råd,- eller jo, om jeg absolutt måtte .... Og jeg hadde ikke forsvart kjøpet med at kvaliteten er så j..mye bedre så kjolen var verdt 50 000......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå