Maddiken Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Hvordan er det å tattovere seg når man er gravid? Er over halvveis, og har endelig fått tid til å tattovere meg, men vet ikke om det er farlig eller ei?
Pfff Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Tatovører tatoverer ikke gravide. Noen tatoverer heller ikke ammende. Dette er pga stoffene i blekket som man tatoverer med. Legg heller de pengene til side, slik at du har råd til å tatovere deg når du ikke er gravid eller ammer, lenger!
Trønderpia Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Min lege sa at jeg ikke fikk ta flere da jeg var gravid, pga. infeksjonsfaren. Så har nok villet vente til babyen er ute i hvertfall..
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har tattovert meg under graviditeten.. Jeg spurte på forhånd, og fikk beskjed om at det ikke var noe problem i det hele tatt.. Men det er jo et sår så man må være veldig forsiktig med infeksjonsfare (vaska det flere ggr om dagen med grønnsåpe) Men det jeg skulle frem til uansett var at jeg må mest sannsynlig tilbake etter fødsel for å fylle på, for jeg blødde utrolig mye pga den ekstra blodmengden.. Da forsvinner en del av blekket og den kan bli ganske flekkete (Min ble slett ikke ille, men får gratis påfyll uansett så velger å ta det )
Mamman til Mia Camilia Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Jeg ville ha tatt, vurderer det selv på handleddet! Men jeg ville ikke ha tatovert meg på magen under gravidetet. Ikke på nedeste del av ryggen heller. å ikke på ankelene (Har mye vann) Jeg ville tatovert meg der jeg ikke har est opp/ut under graviditeten
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Hei Når det gjelder tattoo og svangerskap, Du kan få hepatitt b av stoffet de brukker og det er ikke bra hvis du alerede har tattoveringer burde du spørre legen om de har tatt prøver av deg på hepattit b??? Jeg var ikke klar over dette når jeg gikk med første men når jeg gikk med andre man da tok jordmora tak i meg og sporte om jeg hadde tatt prøvene. når hun så tatoveringa... så ikke tattover deg men ta blodprøver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå