Gå til innhold

fødselsforbredende akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for modning....er det noen som har gjort det?

hva går det ut på? og er det noe vits/hva hjelper det for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg holder på...har tatt noen ganger men har ikke født enda:( Skal jo hjelpe til med modning, men det er det jo umulig for meg å si noe om. Har hatt masse maserier etter behandling , skal til ny time i morgen, skal gi tilbakemelding.

Det skal hjelpe slik at en får lettere fødsel og større sjanse for å føde til termin.

Skrevet

ja hadde vært spennende om du hadde skrevet etter behandling i morgen!

så man må ta fler ganger og ja...hmmm.

kunne tenke meg å begynne litt ut i feb,siden jeg har termin i slutten av feb,men vil jo gjerne høre litt hva det går ut på.

hvor holder du til med akupunktur,her blir det Bergen..

takk for svar

Skrevet

Hei.

Jeg har gått og fått akupunktur siden september pga bekkenet og tett nese. Synes det har hjelpt. Har nå begynt med modningsakupunktur så smått. Man skal ikke begynne før 3 uker før termin sier de (dvs uke 37). Jeg er 37 uker nå til uken. Vi får vel se om det hjelper. Jeg er villig til å prøve alt som kan gjøre fødselen lettere. Tar bringebærbladkapsler og smører meg med fødselsforberedende olje osv. Har også tenkt å prøve akupunktur mot smerte i åpningsfasen.

Dette er mitt første barn, så jeg gruer meg til fødselen, men gleder meg selvfølgelig og til å få ut den lille. :-)

Lykke til!!

Skrevet

Hei! Tar også modningsakupunktur. Gjorde det ved forrige fødsel og. Anbefaler å lese de to artiklene om dette på temasidene her på bim:)

Skrevet

Da har jeg vært igjen:) Jeg er i utgangspunktet skeptiker, men jeg må medgi at jeg kjenner ganske så mye kynnere/smerter med en gang nålene blir satt samt i tiden etterpå...men jeg har enda ikke født så jeg aner jo ikke...kanskje i natt....

Skrevet

Hvor mye koster disse behandlingene? Tenkte å prøve denne gangen, i håp om å slippe overtid. Er i uke 35 nå, så det er vel på tide å begynne med nåler? Ettersom jeg har forstått så er det litt forskjellig praksis rundt om.

Må finne frem gule sider i morra og finne noen som driver med dette. Åh, endelig noe å gjøre i ventetiden! =)

Skrevet

Jeg har fått time til sånn modnings-akupunktur og hinneløsning. Akupunkturen går vel greitt, men hva er denne hinneløsninga....? Hvordan utføres den? Og når jeg allerede har maserier, hvorfor skal jeg da ha akupunktur, om det gir økt fare for disse maseriene....? Er litt skeptisk ja...

Skrevet

Jeg tok det sist gang, kom inn på sykehuset ca 2200 med 1cm åpning, 0100 var pia mi ute... Så ting gikk rimelig kjapt da =D Så jeg skal værtfall ta det neste gang også =)=)

Skrevet

Var det "bare" akupunktur eller var det hinneløsning også? (Hva er hinneløsning forresten? Hva gjør de da?) Er nysgjerrig jeg, for jeg vet ikke om jeg tør......... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...