Donna1 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 ultralyd? siden jeg ikke helt sikker vet termin (uregelmessig mens) må jeg da gå via legen å få en ul eller kan jeg bare ringe føden å så får jeg det? trur nemlig jeg er lengre på vei enn jeg trur
<3 mine søte små<3 Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 kan sikkert bestille privat.. men du vil jo få en ul rundt uke 18 - 20... kan jo vente til da..?
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2009 er litt nysgjerrig hehe vil jo gjerne før tenkte ik privat dyrt det
*lilleme* Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 neineinei... det er det ikke. hvis du går til en svangerskapslege, som får stats-støtte.. dvs. ikke pensjonert elr noe.. jeg betalte kun for bildene (rundt 40 kr)
imoen Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Jeg fikk automatisk tidlig UL for å fastsette termin, da jeg har uregelmessige sykluser. Nå snakker vi ikke om noen få dager, men sykluser som varierer med opp til flere uker!
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2009 fødselslege? men hvor finner jeg han da heri drammen? tenkte på det du sa forå betale 40.- for bildene eller noe sånt. min syklus har også vært sånn en mnd var den forsinket over 20 dager og neste mnd kom den etter to uker slitsomt.. kan jeg kanskje be legen min om rekvisisjon da eller?
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Jeg fikk ikke NOEN rekv til ul av min lege, det måtte jeg fint bestille og betale for selv. Og jeg hadde hatt blødning. Så det er ikke bare lettvint å "få" ultalyd. Jeg betalte 800 kr, noe jeg ikke brydde meg en pøkk om da jeg fikk se at den lille beveget seg.
Lykke X 4 Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Er ikke en usikker termin en indikasjon for å få tidlig UL? Det er det jeg har hørt, og vet om folk som har fått tidl. UL pga. nettopp det.
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2009 ja da får jeg ringe legen imra og høre om rekvisisjon
*lilleme* Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 du kan sikkert bare ringe direkte. søk 1881, leger- fødselshjelp og kvinnesykdommer
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2009 gynekologklinikken kanskje? kan ringe dem i mra å høre .
magica fra tryll Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Kan du ikke bare ta det via lege eller jordmor, så kan de sende deg??
lady purple Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 I mitt forrige svangerskap for 5 år siden fikk jeg tidlig ul hos gynekolog da jeg har uregelmessige sykluser. I dette svangerskapet har jeg ikke fått det, da jeg sammen med legen fant ut sånn ca når jeg ble gravid. Endelig termin får man jo uansett på ul i uke 18-19. Det er denne NAV og føden forholder seg til. Man må vel ha henvisning fra fastlege for å få time hos gyn? Vurderer selv å betale for ul hos privatpraktiserende gyn...
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. januar 2009 jeg skal ringe legen min i mra så hører jeg takk for svar dere:)
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Hadde samme "problem" jeg da hvor det kunne være en hel mnd forskjell....Hun gikk bare ut i fra den terminen som var minst på vei..Førstegangskontroll..og dritt lege som ikke ville høre på meg i det hele tatt. Og fikk ikke vite dette før ordinær UL i uke 18-19 sa hun (UL som hun forøvrig også glemte å bestille) Ved neste kontroll kom jeg meg til fastlegen min som hørte på meg og hun ble ikke klok på saken hun heller. Hun prøvde da og orientere seg sånn ca. ved hjelp av SF mål,men dette viste seg og være i midten "for stort og likevel litt for lite" for det ene eller det andre. Hun bestillte da haste UL til meg i og med at dette var i uke 16 (som kunne vert uke 20)...fikk imidlertid ikke time før i uke 19...men ble satt en uke frem da så uke 20 i følge de.. Så det gikk da bra ser man..;o) Men er jaggu ikke godt å vite når en ikke har noen regemessig syklus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå