Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 å spør min sambo om å være fadder i dåpen? eller..., blir det rart, eller dumt? noen tanker?
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 altså,barnefaren??? sjølv ville eg ikkje ha valgt det,men heller at han evt bærer eller tar lua av... Men da er jo opp til dåke da...for min del hadde da vore rart,som foreldre er vi der jo unasett,alltid,og da er det jo litt fint å velge faddere ellers i familien/nære venner....
plass'n Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Barnets foreldre, enten de er gift eller ikke, regnes ikke med blant fadderne, selv om en av dere bærer barnet til døpefonten selv. De er alltid viktigere enn fadderne, det er deres ja til å lære barnet om Jesus når det vokser opp som blir svar ved døpefonten. Hvis en annen enn foreldre bærer barnet, er det likevel foreldrenes ja som blir fremsagt. Fadderne skal 'hjelpe til'.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 glemte å si at det ikke er bf det er snakk om, ble sammen med en når eg gikk gravid og vi har nå flyttet sammen. så ikke barnefar, men min samboer
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 syns det høres ut som en utrolig fin måte å involvere han på
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2009 er det eg også syns, vil involvera han mest mulig, vil ikkje setta han på sidelinja, =) men er redd for at andre syns det er rart? vet ikke.. så har eg jo ikke tatt det opp med han ennå..
Seven Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Jeg synes dette er en god idè. Super måte å involvere samboeren din på. Han vil jo være en naturlig del av ditt barns liv uansett, og ved å være fadder blir barnet litt "hans sitt." Min manns tenåringsdatter er fadder til min sønn. Hun er en god søster og føler et ekstra ansvar for han. Fadderskap forplikter også...
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2009 takk for svar=) han sier han føler allerede hun er litt hans, men blir litt mer "virkelig" på en måte da føler eg, håper han ønsker å være fadder=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå