Gå til innhold

hvordan få vaflene skikkelig sprøe og gode?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men vafler skal ikke være sprø! så sant det ikke er belgiske vafler da ;) Finn en oppskrift på belgiske vafler, kanskje det hjelper? Øk sukkermengden?

Skrevet

nei, ikke sprø igjennom, men sprø på utsiden..."slappe" vafler er kjedelige :P

Skrevet

La dem ligge på rist etter de er stekt og ikke opp på hverandre. Da blir de sprøere.

Skrevet

Enig med vannmelonen sitt tips.. bland melk og vann i røra + legge vaflene på rist når du tar dem ut ;)

Skrevet

bytte ut litt av melken med vann...mer smør..og rist altså :) det er notert, og skal prøves! takketakk :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Her kommer et supert tips for å få vaflene sprø:

Pisk litt krem å ha i røren, dette gjør vaflene kjempesprø! (og kjempegode;))

Eller bruk farris i røren istedet for vann, da blir de også veldig sprø!;)

Skrevet

Ikke legge kjøkkenhåndklær over vaflene når dem kjøles.

Skrevet

et tips jeg lærte da jeg sto midt i vaffelrørelaginga og fant ut at jeg manglet egg (Jada, vi sjekker alltid det først, men jeg tror jeg var omtrent 12-13 år og glemte å sjekke etter egg) var å helle i litt vaniljesaus i stedenfor. Mamma hadde stort sett alltid det stående, og alltid når jeg lagde vafler etter det så hadde jeg i en skvett vaniljesaus i tillegg til eggene. Herlige sprø utenpå, myke og deilige inni. MMmmm

Men de blir fort harde (nesten med det samme de blir kalde), så de må spises ganske fort. De kan ikke ligge en stund mens du venter på gjestene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...