Gå til innhold

Hvordan forhindre at nachosen blir myk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage nachos i dag, men sliter litt med at nachosen alltid blir så my. Jeg bruker å ha nachosen nederst i en ildfastform med kjøttdeig (stekt med tacokrydder), løk, ananas, purre (dvs det jeg har i kjøleskapet til enhver tid..), tacosaus og med ost på toppen. Setter det på 250 grader i 5-7 min til osten har smeltet. Har også prøvd med nachosen oppå kjøtt/grønnsaker/tacosaus og da ble de ikke helt så myke..

Hvordan gjør dere det og hvordan blir resultatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får alltid noen myke fordi det finnes vann i kjöttet og ananasen. Men min erfaring er at jo mer veske du putter oppå jo mykere.

Derfor legger jeg nachos i bunnen, steker kjöttdeigen med tacokrydder hvor jeg bruker litt mindre vann enn anvist og steker det litt törrere enn vandlig. Legger alle grönsaker oppå der og ost til slutt. Tacosausen varmer jeg heller litt i en gryte ved siden av så slipper det å renne ned og gjöre chipsa mykere:) Så kan man velge hvor mye man vil ha også:)

Veldig godt!! Tror vi må ha det ti uka:)

Skrevet

Jeg bruker bare kjøttdeig på mine. Men tenker at kanskje ananasen din har skylden? Mye fuktighet i den..Bare en tanke

Skrevet

Ikke usannsynlig det nei.. får se hva jeg prøver denne gangen:-))

Skrevet

Jeg bruker å lage "posjonsvis", så hver får ett fat, og da legger jeg chipsen ut mot kantene i en ring og kjøttet og resten i midten.( så godt det lar seg gjøre) De ytterste chipsene blir i allefall ikke myke! :-) Huff, nå ble jeg sulten...

Skrevet

hei jeg lager nachoen i en form med ost på resten beholder jeg i pannen og serverer de sånn... ikke mykt og helt perfekt :D

Skrevet

Jeg steker kjøttdeigen i stekepanna med hakka purreløk og rød paprika. Så legger jeg nachos ut på en form med ost over.

Disse steker jeg alene i ovnen.

Så tar jeg nachos på en tallerken, kjøttdeigien i stekepakka tar jeg over til en passelig posjon, så tar jeg på rømme, salsa, og jalapenos.

Blir ikke mykt i det hele tatt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...