Gå til innhold

Har sikkert fått urinveisinfeksjon:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater det... Var veldig plaget med dette fra eg var 1-2 år til eg ble gravid me jenta mi, etter det har eg ikkje hatt det så masse som før... Da må eg vel til legen med urinprøve da i morgen... Er det "farlig" å ha dette i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff! ikkje akkurat noko å lengte etter nei, ta deg ein tur til lege å få deg ein kur, men pass på å opplyse om graviditet viss legen ikkje veit om det. Trimetoprim tbl som er mest vanlig å gi ut ved ukomplisert UVI, skal ein ikkje ta i første trimester.

Er nok ikkje farlig under graviditet heller, men viss ein blir gående med UVI i lenger tid i siste trimester, kan det føre til prematur fødsel. Så tidlig som 1 tri, har eg ikkje høyrt det er "farlig" men er jo fryktelig ubehagelig då.....

God bedring :-)

Skrevet

Jeg har aldri hatt UVI tidligere, men fikk det nå i starten av svangerskapet. Gikk til legen og fikk utskrevet Selexid for 1 uke. Gravide er mer utsatt for å få UVI, men det er ikke farlig. Det er nok lurt å få sjekket deg slik at du evt får nødvendig medisin :)

God bedring!

Skrevet

Ja tenkte å levere inn ein prøve i måro... Hate detta her... Kan ikkje fordra å ha UVI.... Pluss at eg i dag har vert ekstremt kvalm... Har slitt med å få i meg mat, alt e berre blææ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...