Gå til innhold

Jenta mi vil ikke ha puppen lengre...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 4 mnd. Hun får pupp på morgenen, men resten av dagen vil hun ikke ha puppen! Jeg prøver henne når hun begynner å gråte pga at hun er sulten, legger henne til puppen, men hun skriker bare videre.Når jeg da prøver med flasken, tar hun den med en gang! Har ikke lyst til å begynne å pumpe meg hver eneste gang hun skal ha melk heller...Flere som har det sånn?? Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Blir så fortvilet her, vil jo ikke slutte å amme heller..:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd ammeskjold - eller hva det heter?!

Skrevet

Det har vel ingen virkning..? Det er vel hvis man har såre brystvorter...(?)

:)

Skrevet

Jeg hadde det også sånn like før jul, da lillegutt var ca 3,5 mndr. Vet ikke om det samme er grunnen hos deg, men hos oss hadde vi gitt lillegutt flaske før leggetid fordi han ikke ble mett på det jeg hadde. Selvom jeg kun brukte tuter med 1 eller 2 hull så trengte han ikke jobbe så mye for maten, i motsetning til ved puppen hvor han måtte suge en liten stund for å få utdrivningsrefleksen igang. I tillegg gikk produksjonen min enda mer ned pga stress.

Vi valgte å gi oss tre dager på å få ting i orden igjen, funket det ikke så ville vi gi opp ammingen. Vi tilbydde ham bryst når han var sulten, men han ble bare sint når det ikke kom noe. Da ga vi ham litt mme med kopp/teskje, nok til at han roet seg (fikk sikkert stagget sulten litt). Etter halvannen dag godtok han pupp uten problemer, og han fikk dermed opp produksjonen min også.

Det var ikke noe kjekt mens det stod på, men jeg "trøstet" meg litt med tanken på at han nok ville spise når han ble sulten nok... VI fikk i ham nok mme på kvelden til at han sov godt, og om natten/tidlig morgen tok han stort sett puppen i halvsøvne (litt mer spreng hos meg da, pluss at han nok ikke merket at det ikke var flaske). Begynte så smått disse to dagene å overbevise meg selv om at det var greit å slutte ammingen, men er veldig glad nå for at vi klarte å få det til. :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...