Gå til innhold

Vært på legevakten.. for noe BULLSHIT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som følte med her i går har jeg vært innlagt på føden i går natt med intense magesmerter.. Ble sendt hjem på dagen i går med streng beskjed om å ta kontakt dersom noe endret seg..

Ettersom jeg i går kveld også fikk smerter i brystet, og feber ble vi enige med føden om at vi skulle på legevakten i dag for å utelukke lungebetendelse og virus.

SÅ.. da har jeg vært på legevaken.. bronkitt ble svaret og jeg ble satt på pencilin.. Da jeg prøvde å protestere litt med å si at jeg har jo ikke hostet et eneste host.. Sa han at det ikke var lungebetendelse, men at senkningen var høy at det måtte være noe. Jeg spurte om det kunne ha noe med magesmertene å gjøre.. det kunne det godt sa han, men jeg skulle gå på penicilin da jeg snart skulle føde. ???? Bronkitt uten å hoste? Skal dette behandles med pencilin? Sambo ble rasende da jeg kom ut og fortalte dette.. Noen andre som syntes dette var litt vel merkelig?

Høres ut som en billig snarvei syns jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja bronkitt er jo intensiv hoste.. rare greier... ville ikke begynt på kuren, men heller gått til en annenfor å få en second opinion... senkningen kan jo skyldes noe annet... kan være en infeksjon et annet sted i kroppen... legevakten har heldigvis turnus ordninger med forkjellge leger.. så vill etatt turen en gang til... for det der høres jo bare latterlig ut. ville også klaget på den legen dersom det viser seg å være noe annet..

har selv opplevd at legevakten skal være kjappe og derfor stiller feil diagnose... fort inn og fort ut... tjener penger på det...

Skrevet

ja e heilt latterlig.. Syns og at når en e høygravid så kan legen ta seg litt i nakken og og faktisk gjør et forsøk! Snakket me legen på føden.. han kunne ikke stille noe diagnose over telefon.. men sa det var nok en form for bakterieinfeksjon jeg hadde... Om jeg ville ta pencilin måtte jeg velge selv. i og med at magesmertene ikke er så intense lengre så det ut som det gikk rette veien sa han.. Tror jeg avventer litt og ser ting ann jeg..

Har forresten googlet bronkitt litt.. og "Sykdommen preges av hoste dag og natt, sårhet og smerter midt i brystet. Du kan også få smerter ellers i brystet på grunn av langvarig hoste. Hosten kan være tørr eller slimet. Oftest er det ikke feber, men det kan foreligge plager som ligner på forkjølelse."

Siden jeg har feber og høy crp og brystsmerter... da sjønner jeg godt at bronkitt var en selvfølge..!!

Skrevet

TYPISK LEGEVAKT! Hater seriøst legevakta, tror alle de minst seriøse legene jobber der... husker jeg var på legenvakta for noen år tilbake , hadde sår med betennelse i, og hva ga han meg? ZYRTEC? Allergimedisin? 2 minutter inne, måtte betale over 300 kr for det. Saklig. Endte med at jeg ble enda mye verre og måtte ha både bakteriedrepende salve + pencillinkur. (var ikke gravid altså, men allikevel...)

Tror du skal ta kontakt med føden igjen jeg.. ville jeg ha gjort, fortalt at du syns du ble behandla dårlig og ikke ble tatt seriøst. De må da ha en lege på sykehuset der som kan undersøke deg?

Skrevet

Fikk jo prata med han legen som skrev meg ut i går.. Jeg kunne få komme inn, men tror egentlig ikke det er vits å reise på føden nå.. Har lest på internett, CRP skal være under 5 på voksne mennesker. Er den over 60 så er det en bakterieninfeksjon, er det under 50 er det virus. Min var på 65 så da har jeg en bakterieninfeksjon. Ser det heller ann og tar fastlegen i morgen eller noe .Og om det skulle bli skikkelig gale så tar jeg en tur til på legevakten og tar med sambo inn =) (han er så forbanna at han sterkt vurderer å legge inn klage for feilmedisinering/feilbehandling)

Må nesten le litt av hele greiene jeg...

Skrevet

var selv på legevakten for en uke siden, da var jeg 36+5, hadde influensa, og hostet så mye at jeg ikke klarte noe. Jeg fikk ikke noe medisin pga at jeg var så nært fødsel og legen sa at det kunne gjøre barnet avhengig. fikk resept på cosylan, hostesaft, men fikk beskjed om å ta så lite som over hodet mulig og bare dersom det var helt nødvendig. Så jeg syns ikke det var verdt det, så jeg har holdt ut uten å bruke hostesaft. Denne legen var iallfall veldig bestemt på å ikke gi meg pencilin.

Skrevet

Hallo i luken! Bronkitt er tung pust, kraftig hoste med brekninger, og ofte forkjølelsessymptomer og feber. Det vet vel alle andre enn legene på legevakten...

For meg høres det mer ut som om du har noe i retning noe fast i tarmen, eller noen grad av tarmslyng. Kontakt legen din hvis du ikke er bra igjen til i morgen, eller dra på akutten på sykehuset. Legevakten er bare bortkastet tid, energi og penger! De har ikke tid, og skulle noe være galt med babyen så kan du jo risikere å komme til for seint eller ikke få tilstrekkelig hjelp der. Nei, de duger ikke syns jeg (kanskje bare til å sy sammen sår og gipse brukne bein?)

Skrevet

ikke overrasket nei...legevakta har aldri hjulpet meg noe særlig ihvertfall. synes de er fullstendig ubrukelige!!!

Skrevet

Hehe er nok bare en infeksjon i kropen.. =) blir bedre når jeg sluker paracet kjenner jeg.. =) Tenkte jeg skule drope pencilin ja.. så fremskynder jeg bare svangerskapskontrollen jeg har til uka og får tatt en skikkelig sjekk hos legen. =) Lurer på om jeg skal ta dette videre.. Hadde vært litt morsomt å satt foten ned liksom.. Det finns ingen tvil om jeg ikke har bronkitt.. er ikke forkjølet, har ikke hostet et eneste host.. bare høy crp og feber og smerter inni brystet..

Skrevet

Helt enig, høres ikke ut som bronkitt, men hadde nok uansett tatt penicillin inntil neste legetime (som jeg også er enig i at du bør fremskynde). Som du selv sier så har du forhøyet CRP og feber, noe som indikerer en bakteriell infeksjon, og da er eneste behandling antibiotika. Kan jo seff håpe at det går over av seg selv, men i verste fall så blir det bare mye mye verre...Greit at paracet senker temperaturen, men det gjør ingen ting med selve infeksjonen, bare kamuflerer den...Bare min mening da.....God bedring uansett :)

Skrevet

Ja tenkter at jeg drar til legen imorgen tidlig.. =) Men jeg tar paracet slik at jeg ikke har feber.. for jeg fikk selv se på ctg for to dager siden hvor stresset lillegutt ble av bare såvidt litt feber. jeg hadde da omkring 37,7 og lillgutt hadde hvilepuls på 168! JM sa at babyen fikk høyere puls når mamma hadde feber. Syns ikke dette er greit jeg.. så da går jeg på paracet intil videre. Jeg er og av den mening at jeg tar heller peniciln enn å være syk lenge.. men da vil jeg og ha rikitig medisin. =)

Skrevet

Hei, har du fått vært hos legen??? Har han funnet ut noe mer?? Håper det og at formen din snart er bedre :) Tvi tvi!!

Skrevet

ja vet du ka.. legg inn klage... de gjør aaaaltfor mange feil. og de tar deg ikke tid til pasientene. de er bare opptatte av å ta s mange som mulig på minst mulig økonomisk bekostning på klinikken....gjør som i usa å saksøk dem;p haha.. for maaange mill;)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...