Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 19 uke - og begynner å bli plaget med hemorider. Noen flere? Hva kan jeg kjøpe for å lindre/få det bort? Forslag taes i mot med takk.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også begynt å få det, men ikke veldig plagsomt enda (uke 23). Det viktigste for å forebygge/motvirke hemoroider er å unngå forstoppelse. Så å spise fiberrik mat (evt tilskudd av f.eks Visiblin eller laktulose som er reseptfritt på apoteket) kombinert med rikelig drikke/vann (hvis ikke virker det mot sin hensikt..) er lurt. Ellers vanskelig å få helt bort under graviditet pga trykkforholdene i magen og utvidelse av blodårer. Men det finnes kremer/stikkpiller som kan lindre hvis man er veldig plaget, men da må du til legen din først.

Skrevet

Alcos-anal kan du kjøpe reseptfritt på apoteket, og det er ikke skadelig for gravide.

Skrevet

+ knipeøvelser og være i bevegelse

Skrevet

Du har fått flere tips som virker over her. Det å holde avføringen myk er særlig viktig. Hvis smertene og ubehaget tiltar kan det være greit å skaffe seg en myk pute eller en badering eller noe å sitte på for å unngå smerter. Ellers har jeg hørt de som har effekt av å bruke hårføner eller isbiter for å lindre smerter hvis det blir helt for ille. Bare pass på at du ikke pådrar deg brann- eller frostskader. Forhåpentlig vil du aldri trenge disse rådene men kan klare deg med en krem eller noe litt enklere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...