Gå til innhold

Kan en vaske saueskinnsposen på ullprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bør den sendes på renseri? Har en gammel pose som jeg selv brukte som baby(24 år). Det er vel et par dyktige husmødre her som vet svaret!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har nettopp tatt frem vår lammeullspose fra 1.mann også.. Tenkte jeg skulle sende den til rens, men så tok jeg fram vaskeanvisningen, og der sto det at jeg kunne ta den på finvask i maskinen på 35 grader...

Så da prøver jeg det:) Deilig å slippe sende den på rens...

Det som er viktig er at du børster ullen mens den ennå er fuktig, sånn at det ikke blir knuter....

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også en gammel pose som jeg også har hatt (også 24 år), som vi prøvde å vaske, men det gikk ikke bra! Det gikk fint med ulla og stoffet utenpå (cord), men foret inni (ikke helt sikker på hva slags stoff det er) ble helt stift og krympet. Så den ble desverre helt ødelagt! Det var mamma som vasket den, var nok på ullprogram og ikke noe sentrifugering. Så jeg ville forhørt meg på et renseri, om de kanskje vet hva som lønner seg. Eventuelt håndvaska den.

Skrevet

tror jeg skal rense min jeg da. Har min gamle ullpose å vil absolutt ikke "miste" den nå! Var egentlig på vasketanken etter at jeg leste en artikkel i F&B hvor de vasket en som så helt lik ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...