Gå til innhold

føden i drammen kan dere hjelpe:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvaslags smertestillende de har?

og om epidural hjelper mot pressrier?

jeg er andregangs men fødte på kongsvinger sist , var superplass å føde der:) kunne ikke hatt det bedre.

men blir nødt å føre i drammen denne gangen siden vi bor her nå.

litt langt å dra til kongsvinger bare for å føde og ikke sikkert jeg rekker det ( de sier at andre fødsel tar kortere tid:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !Jeg har født i Drammen 3 ganger og fått epidural hver gang. Drøyd det så lenge så mulig så ikke fødselen skulle stoppe opp. Sist gang i 2004 fødte jeg oppegående og HELT smertefritt. Kjente bare sviingen idet hodet satt fast i åpningen( fikk epidural 2-3 timer før det var over). Fantastisk jordmor og pleier.:-))) og en perfekt fødsel hvor jeg og mannen hadde det koselig og humoristisk den siste tiden.

NB: Hadde gått med sterke rier i 7-8 timer før epiduralen da !!!

Skrevet

ok takk for svar:)

mange som sier at epidural ikke hjelper mor pressinga? jeg syntes det som var det verste var å presse han ut ikke riene.

men det er noe som sier du kan få sånnesprøyter i skjeden ? som gjør at man ikke kjenner så mye vondt, stemmer det ?

takk:):)

Skrevet

Er nok litt forskjellig hvordan epiduralen funker.

Jeg fødte på Drammen i nov 2006.

Epidural var helt fantastisk tok bort alle riene frem til snuppa var så langt nede at hun skulle presses ut, da skrudde de av epiduralen.

Var i hvertfall slik jeg forstod det.

Men jeg skal uansett ha epidural denne gangen også.

Skrevet

Hei Wallemor!

føden i drammen er helt fantastisk synes nå jeg, vet mange har delte erfaringer med barsel. jeg fødte med epidural med nr 1 og etter 12 timer i riehelvete var det som å komme til himmelen. de skrudde det ned da jeg fikk trykketrang, men da hadde jeg krefter til å trykke effektivt eller noen timers hvile. utdrivelsen er jo vond uansett:-)

ville ha det med nr 2 også, men der ble anestesien kalt ut på akuttoppdrag for hver gang de kom inn til meg og innen de kom tilbake tredje gang hadde jeg født;-) fikk da bare risposer og akupunktur. tøffere fødsel, men følte meg som en urkvinne som hadde gjort noe ingen andre hadde gjort før hehe.....

Skrevet

hva er risposer? hehe er det kun et badekar der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...