Donna1 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 lurer på hvaslags smertestillende de har? og om epidural hjelper mot pressrier? jeg er andregangs men fødte på kongsvinger sist , var superplass å føde der:) kunne ikke hatt det bedre. men blir nødt å føre i drammen denne gangen siden vi bor her nå. litt langt å dra til kongsvinger bare for å føde og ikke sikkert jeg rekker det ( de sier at andre fødsel tar kortere tid:)
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Hei !Jeg har født i Drammen 3 ganger og fått epidural hver gang. Drøyd det så lenge så mulig så ikke fødselen skulle stoppe opp. Sist gang i 2004 fødte jeg oppegående og HELT smertefritt. Kjente bare sviingen idet hodet satt fast i åpningen( fikk epidural 2-3 timer før det var over). Fantastisk jordmor og pleier.:-))) og en perfekt fødsel hvor jeg og mannen hadde det koselig og humoristisk den siste tiden. NB: Hadde gått med sterke rier i 7-8 timer før epiduralen da !!!
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2009 ok takk for svar:) mange som sier at epidural ikke hjelper mor pressinga? jeg syntes det som var det verste var å presse han ut ikke riene. men det er noe som sier du kan få sånnesprøyter i skjeden ? som gjør at man ikke kjenner så mye vondt, stemmer det ? takk:)
Mayken Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Er nok litt forskjellig hvordan epiduralen funker. Jeg fødte på Drammen i nov 2006. Epidural var helt fantastisk tok bort alle riene frem til snuppa var så langt nede at hun skulle presses ut, da skrudde de av epiduralen. Var i hvertfall slik jeg forstod det. Men jeg skal uansett ha epidural denne gangen også.
LilleMy med nr3 Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Hei Wallemor! føden i drammen er helt fantastisk synes nå jeg, vet mange har delte erfaringer med barsel. jeg fødte med epidural med nr 1 og etter 12 timer i riehelvete var det som å komme til himmelen. de skrudde det ned da jeg fikk trykketrang, men da hadde jeg krefter til å trykke effektivt eller noen timers hvile. utdrivelsen er jo vond uansett:-) ville ha det med nr 2 også, men der ble anestesien kalt ut på akuttoppdrag for hver gang de kom inn til meg og innen de kom tilbake tredje gang hadde jeg født;-) fikk da bare risposer og akupunktur. tøffere fødsel, men følte meg som en urkvinne som hadde gjort noe ingen andre hadde gjort før hehe.....
Donna1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2009 hva er risposer? hehe er det kun et badekar der?
TusseMor07&09&14 Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/foedested/helseregion_2_soer/buskerud_sykehuset_buskerud_hf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå