Gå til innhold

Har ikke lyst å be svigers i konfirmasjonen til min datter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn fra før. Den eldste ble konfirmert i fjor. Jeg tok da som en selvfølge at vi skulle invitere svigerfar og hans kone til kaffen.

Mine foreldre har selv vært ste-besteforeldre til min brors stebarn og ble alltid invitert i bursdager/konfirmasjoner etc.

Da vi leverte invitasjonen kom kona til svigerfar med all verdens unnskyldninger for at de ikke kunne komme.

Hun kom heller ikke i vår datters dåp (altså datteren jeg har med min nåværende samboer som hun er stemor til). Begge gangene har hun vært veldig klar på at hun ikke har lyst å komme.

Svigerfar kom alene i dåpen.

Det endte med at de ikke kom i konfirmasjonen fordi de bestemte seg for å dra på hytta akkurat den helga. Hytta ligger en times kjøretur unna og på den tiden av året er de der nesten hver helg.

Syns dette var en dårlig grunn for å droppe konfirmasjonen.

Til alt overmål fikk ikke sønnen min hverken telegram eller gave fra dem, noe jeg trodde var vanlig å gi så lenge man faktisk er invitert...

Til neste år skal datteren min konfirmeres og jeg har ikke lyst å be svigerfar og kona. Mest for å demonstrere over måten de (hun) reagerer negativt på hver gang de inviteres i noe hos familien vår.

Sønnen/stesønnen deres er tross alt stefar til mine to barn og disse barna er søsken til barnebarnet deres. Jeg forstår ikke hvorfor de er så lite interessert.

Må få tilføye at mine barn heller aldri får gave eller oppmerksomhet til jul eller bursdag. Dette føles sårt for meg.

Hva ville du gjort ang. konfirmasjonen til neste år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde uansett invitert, om ikke annet for å heve meg over dem.

Skrevet

dropp de.

de har jo forsåvidt lagt opp løpet selv, så jeg hadde ikke gitt de flere sjangser jeg.

Skrevet

det første jeg tenkte var som Ugl@....

vis at du er et bedre menneske!

men skjønner at du blir både såret og irritert altså!

Skrevet

off,må være fælt og ha det slikt.. jeg har også ett barn som ikke er sambo sitt..men svigers behandler han nett på samme måte som dere 2 "ekte" barnebarn... hva sier sambo din om det da?

Skrevet

Tror jeg hadde spurt hvorfor de ikke kommer jeg, og hvorfor de aldri gir noen oppmerksomhet på merkedager. Så hadde jeg spurt svigerfar om han kanskje kunne komme alene dersom det var sånn at kona hans ikke ville.

Skrevet

etter å ha lest svaret til ugl@,så er jeg litt i tvil nå på det jeg skrev i stad.

kanskje du burde be de,for å vise at de er i deres familie,og man ber de.

om de velger å kommer er jo en annen sak, men da trenger dere ikke dårlig samvittighet for ikke å ha invitert de.

Hva om mannen din snakker med de da,og hører hvorfor de finner på alt mulig,og ikke kommer?? tenker da spesielt på kvinnemenneske da...

Skrevet

Samboeren min synes det er rart/trist at de ikke kommer.

Dette med gaver har jeg ikke snakket med han om. Er redd han skal synes jeg er kravstor som synes at mine to åsså bør regnes med til jul osv.

Han merket ikke at de ikke ga gave til konfirmasjonen før takkekortene skulle deles ut. Gutten fikk gave fra min manns bestemor og søskenbarn som så vidt har truffet han og bor på en annen kant av landet. De gir åsså gaver til jul.

Sambo spurte om vi hadde takkekort til faren og stemora, men da sa jeg som sant var at han ikke fikk noe av dem.

Tror det ble litt sårt for han så det ble ikke snakket mer om...

Skrevet

Lønner seg som regel å prøve å overse slike ting og oppføre seg "sivilisert". Da blir ikke situasjonen verre om ikke annet. Synes forøvrig det er direkt eufint av familier å behandle "stebarn" på den måten. Selv er vi så heldige at svigerfamilien i alle ledd har tatt til seg min eldste som sin egen og husker både bursdager og høytider. Det er tydeligvis ingen selvfølge etter hva jeg har lest stadig her inne. Men dette kan være nyttig for oss alle å tenke på i framtida, for en dag kan vi selv være "stebesteforeldre, stetanter eller steoldemor"...

Skrevet

Jeg ville invitert. Vis at du har normal og skikkelig folkeskikk, selv om de ikke har det.

Regn med at de ikke kommer, men da har du gjort det som er riktig å gjøre, og kan ha hodet ditt høyt hevet og ingen kan i ettertid krangle med deg om at du ikke inviterte de og dermed er du den store stygge ulven.

Skrevet

Takk for mange og gode svar.

Alltid greit å lufte tankene for andre før man tar en avgjørelse.

Har bestemt meg for å heve meg over og invitere dem :)

Ingen skal få ta meg i ettertid! Jeg vil ha mitt på det tørre i hvertfall.

Tusen takk alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...